ساخت ساخت سوله سبک و سوله سازی در جاجرود

سوله های سبک استاندارد جز مواردی هستند که قوانین خاص و استاندارد هایی برای ساخت آنها در نظر گرفته می شود. اصولاً محدوده خاصی برای تعیین ابعاد سوله، یعنی ارتفاع، طول و عرض آن وجود دارد. مهندسین سازه ساخت این سوله ها را بر عهده دارند.

از سوله های استاندارد می توان در موارد مختلفی استفاده کرد. از جمله این موارد می‌توان به کاربردهای نظامی، نمایشگاهی و صنعتی اشاره کرد.

اجزای سوله شامل چه مواردی است

سوله دارای اجزای متفاوتی از جمله جرثقیل و سینه بند است که در موارد مختلفی کاربرد دارند. دستور ساخت سوله پس از تحویل نقشه طراحی شده به سازندگان سوله صادر خواهد شد.

اجزای سوله شامل چه مواردی است

قاب های اصلی در سوله

ستون و تیر های سازه فلزی قاب های اصلی نام دارند. البته به تیرهایی که در سوله وجود دارد رفته هم می‌گویند. برش تیرها و ستون های موجود در سوله مطابق با کاربرد و مقطع آنها انجام می‌شود. جوشکاری این ستونها و تیرها پس از برش آنها آغاز خواهد شد. ستون ها از پایین و رفترها از بالا به قاب اصلی سوله جوش می خورند.

وال پست در سوله سازی

در ابتدا و انتهای سازه فلزی اجزایی به نام وال پست متصل خواهند شد. وال پست ها همان ستون های فرعی هستند که به عنوان پست بند جهت دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد دیگر وال پست ها استفاده برای پایه در های بزرگ است.

مهاربند

اتصال مهاربندها به صورت عمودی و افقی باعث تقویت سختی لوله ها میشود. طراحی و ایجاد مهاربندها برای کشش ها و فشارها انجام می‌شود.

 لاپه در ساخت سوله

دو نوع دیواری و سقفی برای لاپه ها وجود دارد اما نوع دیواری لاپه کاربرد بیشتری دارد. اصولاً برای پوشش دیوارها و سقف سوله از لاپه استفاده می شود.

مراحل مختلفی برای ساخت سوله وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ساخت سوله سبک در جاجرود

اولین مرحله از اجرای سوله بازدید از زمینی است که برای اجرای سوله در نظر گرفته شده است. بازدید از زمین مورد نظر توسط مهندسان در مرحله اول اجرای پروژه سوله سازی انجام خواهد شد.

پس از بازدید از زمین در نظر گرفته شده برای اجرای سوله، با کمک برخی از نرم افزارهای پیچیده مهندسی توسط مهندسین متخصص نقشه ساخت سوله طراحی خواهد شد.

پس از انجام مرحله طراحی نقشه سوله، خرید ورق های مورد نظر برای ساخت سازه فلزی توسط کارخانه سازنده سوله انجام خواهد شد.

پس از خرید ورق های لازم توسط کارخانه سازنده، مرحله ساخت سوله آغاز خواهد شد. در این مرحله ورق های خریداری شده مطابق با نقشه های طراحی شده برش داده می‌شوند. پس از برش ورق های خریداری شده، مرحله سوراخکاری روی ورقه ها آغاز می‌شود. آماده سازی ورق ها با جوشکاری آنها و همچنین رنگ کاری دو لایه کامل خواهد شد.

در هنگام ساخت سوله در کارخانه سازنده، آماده سازی محل ساخت سوله به صورت همزمان انجام خواهد شد. برای آماده سازی محل ساخت سوله مراحل خاکبرداری، تراز سازی، آرماتور بندی و در انتها بتن ریزی انجام میشود.

پس از آماده شدن سوله پیش ساخته، حمل آن به محل مورد نظر برای اجرای سوله انجام می شود. پس از انتقال سوله پیش ساخته به محل مورد نظر، عملیات نصب آن توسط نیروهای انسانی مجرب و متخصص و با کمک جرثقیل انجام خواهد شد.

سخن آخر

برای ساخت سوله در جاجرود میتوانید با کارشناسان شرکت بیستون سازه آذران تماس بگیرید. یکی از فعالیت‌های این شرکت ساخت سوله در جاجرود میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت پیام بدین