سوله فوق سبک صنعتی

سوله‌ فوق سبک صنعتی در یک تعریف کلی به سازه‌ای می‌گویند که با انجام طراحی خاص و بسیار مهندسی‌شده ساخته می‌شود. سقف سوله‌ها به طور معمول شیب‌دار یا منحنی می‌باشد. دهانه سوله بسیار بزرگ است به همین دلیل در بسیاری از مکان‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. برای مثال شما می‌توانید از سوله‌ فوق سبک صنعتی در کارخانه‌ها، انبارها، مرغداری‌ها ، گاوداری ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی استفاده کنید.

 ساختمان و شکل سوله بسیار در طراحی آن مهم است. کاربرد سوله به شکل عمده در صنعت است و کمتر پیدا می‌شود که از آن در سازه‌های خدماتی استفاده شود. ابعاد لوازم و تیرها و ستون‌ها در این سازه به شکل شگفت انگیزی بزرگ است بنابراین نمی‌توان برای ساخت آنها از پروفیل‌های موجود در بازار استفاده کرد و شما باید یکی از آنها را بسازید. به این پروفیل‌ها که در سوله سازی استفاده می‌شوند، پروفیل‌های تیر ورق گفته می‌شود.

طراحی سوله‌ها کاری به‌شدت دقیق و نیازمند دانش آن است. فاکتورها و المان  های بسیاری در ساخت سوله‌ها مؤثر هستند. اگر کوچک‌ترین بی توجهی توسط سازنده انجام شود می‌تواند فاجعه‌بار باشد، چه از نظر مالی و چه از نظر اقتصادی. اگر شما قصد دارید به عنوان سرمایه گذار وارد این کار شوید، باید بگوییم بهتر است در انتخاب مهندس سازنده دقت بسیاری به خرج دهید زیرا یک انتخاب اشتباه می‌تواند تمام صرفه اقتصادی شما را از میان ببرد. همچنین بی‌دقتی در برخی موارد می‌تواند حتی نتیجه‌ای بدتر یعنی ضرر بسیاری را نیز در پی داشته باشد.

سوله فوق سبک صنعتی

عوامل مؤثر بر سوله‌ فوق سبک صنعتی

مهندس سازنده زمانی که شروع به کار کند نیازمند است اطلاعات بسیاری را از مکان سوله بدست آورد. در این بخش چندی از اطلاعات مورد نیاز مهندس سازنده را شرح می‌دهیم:

  • نیروی تولید شده توسط برف و باد
  • ارتفاع جانبی سوله و در صورت وجود ارتفاع فضای سبز اطراف سوله
  • شيب مورد نظر برای اجرای سقف و طبيعتاً محاسبۀ ارتفاع تاج سوله تا زمین که محاسبه ای بسیار دقیق است.
  • طول دهانۀ عرضي که میخواهیم در سوله قرار دهیم.
  • طول دهانه های طولی و تعداد قاب های طولی در نظر گرفته شده در طراحی اولیه
  • آيا جرثقيل در طراحی سوله در نظر گرفته شود يا خير؟(محاسبه بار دینامیکی جرثقیل) این مورد زمانی نیاز است که جرثقیل نیاز دارد وارد یا خارج از سوله شده یا در آن حرکت کند.
  • پوشش مورد نظر سقف که المان های مختلفی از جمله جنس و نوع ساختمان سقف را تایین میکند.
  • نیروی زلزله: برسی تاثیر زلزله با اندازه های متفاوت بر روی سازه شما
  • شما بر روی خاک سوله می‌سازید؛ پس باید از میزان مقاومت خاک محل برای ساخت نیز اطلاعات کافی بدست آورید. همچنین جنس خاک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
عوامل مؤثر بر ساخت سوله صنعتی

مزیت های ساخت سوله‌ فوق سبک صنعتی

  1. سوله فوق سبک صنعتی محاسن بسیاری دارد. فرض کنید شما قصد تاسیس یک انبار را دارید. زمین مورد نظر برای انبار اما یک زمین اجاره ای است. شما یک سازه سنگین و پر هزینه روی زمین ساخته اید. از آن به عنوان انبار خود استفاده کرده اید و حالا بعد از 4 سال، صاحب زمین دیگر قصد تمدید قرارداد یا فروش زمین به شما را ندارد. از طرفی معترض است که چرا روی زمین او، ملکی ساخته اید که متعلق به وی نیست. در این صورت شما نه تنها سود زیادی نکرده اید بلکه ضرر بسیاری نیز پرداخته اید چرا که باید در مکانی دیگر دوباره سازه ای جدید بنا کنید. استفاده از سوله سبک صنعتی به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی سوله را جا به جا کنید.
  2. سازه های ارزان تر همیشه پر طرفدار تر هستند. اگر هزینه اولیه تولید شما کاهش پیدا کند، می‌توانید جنس ارزان تر اما با کیفیت تری را به مشتری ارائه کنید. این مورد باعث می‌شود مشتریان بیشتر و با اعتماد بالاتری داشته باشید. سوله فوق سبک صنعتی به شما این امکان را می‌دهند تا هزینه های خود را تا 15 درصد کاهش داده و بتوانید سود بیشتری کسب کنید.
  3. از دیگر مزایای این سوله ها نسبت به دیگر سبک های سوله سازی، قابلیت نصب سریع میباشد. سوله فوق سبک صنعتی میتوانند به راحتی نصب شوند. این سوله ها نیازمند ابزار خاصی نبوده و به راحتی زمانی که به محل آورده شدند میتوانند نصب گردند. همچنین سوله فوق سبک صنعتی نیاز به تخصص برای نصب را از میان برده اند. اگر شما یکی از این سوله ها را خریده اید، میتوانید بدون هزینه نصب و به راحتی یکی از آنها را خودتان نصب کنید.

سوله سازی اصطلاحات خاص خود را نیز دارد. خرپایی یکی از روش های ساخت سوله است که بسیار هم مورد استفاده قرار میگیرد. ساختار داخلی سوله فوق سبک صنعتی خرپایی است. این ساختار به سازه امکان استحکام بیشتر و افزایش مقاومت را می‌دهد. همچنین می‌تواند باعث شود خیال شما از بابت تحمل وزن سقف راحت شود. سوله فوق سبک صنعتی دارای استحکام و مقاومت بالایی نیز هستند.

کاربری سوله های فوق صنعتی

کاربری سوله‌ فوق سبک صنعتی

امکان دارد شما از سوله به روش ها و کاربرد های گوناگونی استفاده کنید. ممکن است یک سوله را برای یک تفرجگاه بسازید؛ ممکن است سوله را برای یک کارخانه بزرگ طراحی کنید، به هر حال در هر دو مورد نیاز است سوله های مختلفی ساخته شود. یکی از تفاوت های عمده این دو نوع سوله، دهانه آنها است. اگر برای سوله ای که به عنوان تفرجگاه است دهانه بزرگی طراحی کنید؛ زمستان ها بسیار سرد میشود و اگر هم برای سوله کارخانه دهانه کوچکی طراحی کنید؛ رفت و آمد ماشین ها در آن به سختی انجام میگیرد. یکی از قابلیت های سوله فوق سبک صنعتی این است که میتوان آنها را با هر اندازه دهانه ساخت.

این سوله ها کاربرد های متفاوتی دارند از این جهت در برخی از آنها باید به زیبایی بیرونی کار نیز توجه کرد. در ساخت این سوله ها میتوان از زیبا سازی با ابزار های متفاوت بهره برد که این مورد باعث میشود کاربری های صنعتی، تجاری، ورزشی، مسکونی و تفریحی مختلفی به سوله داده شود.

سخن آخر درباره سوله های سبک صنعتی

تولید کنندگان سوله امروزه بیشتر به سوی سوله هایی به این سبک روی آورده اند اما برخی مدل ها هست که کاربرد های متفاوتی دارد. اگر شما نیز از کاربرد های متعدد و مزایای بالای این سبک سوله ها متعجب شده اید، میتوانید یکی از آنها را به راحتی در وب سایت ما سفارش دهید و از این سوله فوق سبک صنعتی برای مقاصد مختلف استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت پیام بدین