سوله پیش ساخته صنعتی سبک

سوله به معنی سازه‌ای فلزی است که سقفی شیب دار دارد. سوله‌ها را با انجام محاسبات صنعتی و خاص مهندسی می‌سازند. از سوله‌ها در صنایع بسیاری استفاده می‌شود. برای مثال می‌توان به کارخانه‌ها، اسکلت ساختمان، انبارها، مرغداری‌ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی اشاره نمود. سوله‌ها نیز انواع مختلفی دارند. بسیاری از آنها نیازمند متخصص برای نصب و فونداسیون است. اما اگر شما نیز بخواهید برای کسب‌وکار خود یک سوله با اندازه متوسط تهیه کنید، پیشنهاد می‌شود به ادامه مقاله توجه کنید.

سوله پیش ساخته صنعتی سبک

سوله پیش ساخته صنعتی سبک چگونه است؟

سوله پیش‌ساخته صنعتی سبک نوعی سوله است که توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود. این سوله‌ها نیاز به فونداسیون نداشته و در بسیاری از موارد طراحی منحصربه‌فردی دارند. سوله‌های پیش‌ساخته و سبک نیاز به فونداسیون ندارند ازاین‌رو بسیاری از مراحل جای گذاری سوله مثل مراحل خاک‌برداری، تسطیح، ریختن مگر، آجرچینی برای قالب، آرماتوربندی و بتن‌ریزی حذف می‌شود. این مراحل حجم کار و سرعت آن را افزایش داده بود اما به لطف متخصصین کشورمان امروزه حجم کاری و زمان موردنیاز برای تحویل سوله کاهش‌یافته است.

از طرفی درباره کشوری که درگیر جنگ اقتصادی است و نیاز به ارز دارد، تولید این سوله ها بسیار به صرفه است. این سوله ها برای انواع مشاغلی که تازه میخواهند شروع به کار کنند نیز بسیار مناسب است زیرا هزینه های آنها را کاهش می‌دهد. اگر هم نگران این هستید که سوله ای ارزان و بی کیفیت نصیبتان شود، باید بگوییم اشتباه می‌کنید. ساختار این سوله ها هرچند ارزان تر باشند اما با دیگر انواع سوله ها قابل مقایسه نیست و از کیفیت بهتری برخوردار است.

ایران کشوری زلزله خیز است. مطمئنا شما نمی‌خواهید با یک زلزله کوچک تمام سرمایه خود را از دست بدهید. از طرفی امروزه تمام بنا های مدرن را مقاوم در برابر زلزله می‌سازند. سوله سبک نیز باید به طوری طراحی شود که با زلزله های بزرگ نیز توان مقابله داشته باشد. این سوله ها همچنین مناسب مکان هایی مثل خوزستان و جنوب غربی کشور میباشد، این استان ها بسیار زلزله خیز بوده و به اصطلاح روی گسل قرار دارند. شما میتوانید با خرید سوله پیش ساخته صنعتی سبک علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر زلزله را نیز داشته باشید. ایمنی محل کار بسیار مهم است.

مزیت های سوله پیش ساخته صنعتی سبک

بسیاری از سوله ها را نمیتوان جا به جا کرد اما از دیگر محاسن این سبک سوله ها، توانایی جا به جایی آنها است. فرض کنید زمینی که کارگاه خود را در آن بنا کرده اید، اجاره ای است. با اتمام مهلت اجاره صاحب زمین دیگر تمایلی به اجاره دادن دوباره آن به شما را ندارد.

مزیت های سوله پیش ساخته صنعتی سبک

 اگر از یک سوله سنگین استفاده کرده باشید، بازهم مجبور هستید برای یک فضای دیگر هزینه ای اضافه پرداخت کرده یک سوله دیگر خریداری کنید، اما اگر از سوله پیش ساخته صنعتی سبک استفاده کرده باشید، دیگر نیاز نیست دوباره پولی پرداخت کنید. همچنین استفاده از سوله سبک برای ساخت کمپ های گردشگری در مناطقی که توریست پذیر هستند، ایده بسیار خوبی است. شما می‌توانید با صرف هزینه ای اندک، جای خوابی برای مسافران آن هم به شکل گروهی فراهم کنید. اگر هم تمایل داشتید مکان آن را بعد از سالها عوض کنید، چندان کار سختی در پیش نخواهید داشت.

سوله پیش ساخته صنعتی سبک همچنین در برابر بسیاری از عوامل بیرونی مقاوم است. برای مثال ساختمان این سوله به گونه ای است که در آن نمیتوان انتظار خوردگی و رطوبت را داشت. حتما تا به حال سازه هایی را دیده اید که تازه ساخته شده اند اما به دلیل نداشتن روکش مناسب و گالوانیزه نشدن یا گالوانیزه شدن ولی نه به شکل کامل، دچار کاهش مقاومت آهن و زنگ زدگی آن شده اند. ترکیب خاص مواد داخلی این سازه موجب میشود دیگر از رطوبت داخلی که باعث کاهش استحکام سازه میشود؛ خبری نباشد. سوله پیش ساخته صنعتی سبک را میتوان سازه ای کامل اما با قیمتی بسیار پایین تر دانست.

شرکت های ایرانی که به تولید این نوع سوله مشغول هستند دغدغه محیط زیستی بسیاری دارند. این شرکت ها با تولید زیاد زباله بسیار مخالف هستند و تمایل دارند خط منشی محیط زیستی خود را حفظ کنند. آنها با قابل بازیافت ساختن بسیاری از قسمت های سوله پیش ساخته صنعتی سبک توانسته اند بسیار به این مهم نزدیک شوند.

کاربری سوله پیش ساخته صنعتی سبک

سوله پیش ساخته صنعتی سبک قابلیت های بسیاری دارد. یکی دیگر از این قابلیت ها استفاده آن هم به شکل چند منظوره است. شما میتوانید از سوله پیش ساخته صنعتی سبک استفاده های زیر را بکنید:

  • احداث سایت های بسیار عالی برای سالن، کارگاه، انبار و….
  • با پارتیشن کشیدن در داخل و استفاده از سقف های کاذب می توانید از فضاهای اداری بسیار مناسب و با قیمتی بسیار کمتر از کانکس های موجود در بازار داشته باشید.
  • این سوله ها بسیار بی همتا و عالی برای تجهیز انواع کارگاه و کارخانه میباشد.
  • استفاده از این سوله ها برای تجهیز کارگاه های پیمانکاری بسیار مشهور و معروف است.
  • سوله پیش ساخته صنعتی سبک بسیارمناسب برای استفاده در کمپ ها و فضاهای موقت و دائمیی که  برای نهادها و ارگانها طراحی مشوند، است.
  • استفاده از این سوله ها برای میادین تره بار، تعمیرگاه و نمایشگاه بسیار است.
  • با دیوارکشی مناسب می توان فضاهای مسکونی و آموزشی بسیار عالی احداث نمود که با قیمتی بسیار ارزان تر از سازه های دیگر است.
  • این سازه سوله ای بسیار برای رستوران های بین راهی و سفره خانه ها ایده آل است. این گزینه نیز به دلیل راحتی در نصب این سوله ها میباشد.
کاربری سوله پیش ساخته صنعتی سبک

ویژگی های سوله پیش ساخته صنعتی سبک

سوله های پیش ساخته صنعتی سبک ویژگی های بسیاری از جمله موارد ذیل را دارا است:

  • نصب سریع و راحت

این سوله نمونه ای از سازه هایی است که به دلیل اینکه به صورت پیش ساخته از شرکت سازنده به محل قابل اجرا میرسد، نصب بسیار آسان و راحتی را در کمترین مدت زمانی ممکن دارد، البته باید این نکته را در عقبه ذهنمان داشته باشیم که نصب سازه با بهترین کیفیت به دستان مهندسین و کارکنان باتجربه توسط شرکتی با سابقه مانند شرکت سوله سازی بیستون سازه آذران بسپاریم.

  • مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی

با توجه به زیر ساز های مستحکم و اصولی و بدنه ای مقاوم با عنصر فلزی و فولادی میتوان به این نکته پی برد که سوله های پیش ساخته صنعتی سبک یکی از سازه های مقاوم در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله، طوفان، سیل و… است.

  • انتقال و جا به جایی آسان

یکی از مهمترین ویژگی های سوله های پیش ساخته صنعتی سبک به جا به جایی آسان، بدون دردسر و  بدون مشکلات آسیب دیدگی است که با توجه به این مسئله می توانید به قسمت سوله های دست دوم مراجعه کنید که در ادامه این مقاله به آن نیز خواهیم پرداخت که این مراجعه باعث شده تا بدانید سوله های پیش ساخته صنعتی سبک را میتوان به عنوان سوله های دست دوم استفاده کرد یا نه.

  • صرفه جویی درهزینه های ساخت سوله های پیش ساخت صنعتی سبک

قیمت و صرف هزینه های ساخت یکی از مهمترین عواملی است که برای خریداران سوله بسیار مهم است که با توجه به ویژگی های دیگر این سازه ها قیمت آن بسیار مناسب و به صرفه است.

  • سازگاری با محیط زیست

سازگاری این سازه به گونه ای است که با توجه به موارد سازنده آن از تولید زباله های زیاد جلوگیری میکند و عوامل سازنده آن به طور قابل توجهی با طبیعت سازگاری دارد.

  • مقاوم در برابر عوامل بیرونی

آسیب هایی از جمله خوردگی، زنگ زدگی، رطوبت های ناگهانی و ضربه های ناگوار مشکلاتی هستند که رفع آن برای افراد سازنده و صنعتگران بسیار ذغذغه بزرگی است که سوله تا حد امکان با عوامل سازنده و موارد دیگر این مشکل را تا حدی حل و فسخ کرده است.

 

آیا از سوله های پیش ساخته صنعتی سبک به عنوان سازه های دست دوم میتوان استفاده کرد؟

با توجه به این که سوله های پیش ساخته صنعتی سبک از اقسام آماده بوجود می آیند ولی به دلیل بودن در دسته از سازه های سبک استفاده دوباره د به عنوان سوله دست دوم مناسب نیست، زیرا برای استفاده دوباره آن باید اقسام و موراد سازنده اش را ازم هم جدا کرده و در مکانی دیگر نصب کنیم، این جدایی و جا به جایی باعث آسیب دیدگی هایی بسیار زیادی می شود که این مورد برای صنعتگران با صرفه و سودمند نخواهد بود.

قیمت سوله های پیش ساخته صنعتی سبک

مهمترین فیلتر برای خرید سازه های غول پیکر، قیمت آن است که سوله های پیش ساخت صنعتی سبک با قیمتی بسیار با صرفه تر از باقی سوله ها، حتی سوله های دست دوم از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای مشاوره و راهنمای خرید و ساخت تمامی سوله ها با توجه به صنعت و صنف شغلی خود، با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید. راه های ارتباطی با مشاورین و مهندسین ما توسط مواردی که در ادامه عرض خواهیم کرد.

راه های ارتباطی کاربران یا مشتریان با مشاورین و مهندسین شرکت بیستون سازه آذران

اگر به دنبال مشاوره ای کامل و بی نقص هستید، پیشنهاد ما برای شما برقراری آسان با استفاده از موارد زیر با مشاورین شرکت بیستون سازه آذران است.

آدرس شرکت: تبریز، ولیعصر-فروغی-خیابان شیخ محمد خیابانی-ساختمان هما-پلاک ۱۷/۱

شماره تماس با مشاورین و شرکت ما: شماره تلفن همراه: 09144317192 – شماره دفتر: 04133202198

 آدرس لینک آپارات و فیلم های آموزشی: https://www.aparat.com/bisotoonsazeh

آدرس و آیدی اینستاگرامی ما: https://www.instagram.com/bisotoonsazeh/

آیدی و آدرس توییتر شرکت بیستون سازه آذران: https://twitter.com/bisotoonsazeh

آدرس و آیدی تلگرامی ما: https://t.me/bisotoonsazeh_com

 با این راه های ارتباطی میتوانید به آسانی با ما تماس بگیرید. شرکت بیستون سازه آذران منتظر برقراری ارتباطی و شنیدن انتقادات شما عزیزان است.

سخن آخر

سوله پیش ساخته صنعتی سبک دارای مزایای بسیاری است. استفاده ساده، قابل حمل بودن، قیمت پایین تر، سرعت بیشتر، زمان تحویل کمتر، مقاومت در برابر عوامل بیرونی مزاحم، مقاومت در برابر زلزله و از همه مهم تر سازگاری بالا با محیط زیست از عواملی است که بسیاری از صاحبان مشاغل و افرادی که قصد دارند از سوله ها استفاده کنند به این سبک از تولید سوله روی می آورند. شما نیز اگر مایل به خرید سوله هستید، میتوانید از این سبک سوله های کاربردی استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت پیام بدین