سوله سبک بدون نیاز به فونداسیون

همواره در ایجاد یا توسعه انواع مشاغل نیاز به محیط های سوله ای بزرگ وجود دارد. سوله های جدید کیفیت و استحکام بیشتری نسبت به مدل های قدیمی خود دارند. همچنین این سوله ها زمان ساخت کمتری نسبت به گذشته دارند که این ویژگی ها سوله ها را بسیار جذاب کرده است.

سوله های بدون فونداسیون با نصب فوری یکی از گزینه هایی است که هر کارفرما یا صاحب شغلی می تواند آن را به عنوان یک گزینه خوب بشمارد و از ان استفاده کند.

مزیت سوله های سبک بدون فونداسیون

در بین انواع سوله، سوله سبک یا همان سوله خرپایی معایب انواع دیگر را پوشش میدهد. سوله سبک در عین وزن کمی که دارد، از مقاومت بالایی برخوردار است و هم چنین قیمتی مناسب دارد. در ادامه می توانید از مزیت های این سوله برخوردار باشید:

  • سوله های بدون فونداسیون نسل جدیدی از سوله ها ی فوق سبک صنعتی هستند که نیازی به فونداسیون نداشته و به همین دلیل مراحل خاک برداری، تسطیح، ریختن مگر،  آجر چینی برای قالب، آرماتور بندی و بتن ریزی حذف می‌شود.
  • از این رو در هزینه و وقت شما بسیار صرفه جویی شده و به نفع شما خواهد بود. از طرفی ساختار خود سوله هم به نحوی است که قیمت سوله های معمولی قابل رقابت با آن نمی باشد.
  • استفاده نکردن از فونداسیون باعث نمی شود که استحکام سوله پایین بیاید. این سوله های سبک مقاومت در برابر زلزله و انعطاف پذیری  قابل توجهی دارند که باعث می شود سازه توان مقاومت زیادی در برابر زلزله را داشته باشد و به راحتی از بین نرود.
  • قابلیت جابه جایی در این نوع از سوله های سبک باعث می شود تا راحتی در جمع آوری و مجددا در نقطه ای دیگر برپا نمودن ان ها سخت نباشد و باعث پرداخت هزینه های گزاف برای کارفرما نشود. از همین لحاظ سازه ای استثنایی برای ساخت کارگاه ها، اسکان کارگری، احداث کمپ برای شرکتها و نهادها و دیگر بخش ها می باشد.

معایب سوله های سبک بدون فونداسیون چه چیزهایی خواهد بود؟

با توجه به عدم محدودیت در ساخت سوله های سبک اکثر خریداران به خرید سوله های سبک روی آورده اند. شاید عدم محدودیت در برخی مواقع مزیت محسوب شود اما همین مزیت در بعضی موارد از جمله در دهانه های کوچکتر از ۱۸متر یک عیب به حساب می آید چرا که قیمت به کار رفته در چنین سوله هایی با چنین ابعاد دهانه ای از هزینه ساخت سوله به روش تیر ورقی نیز بیشتر خواهد شد، اما در سوله هایی که بیش از ۱۸ تا ۲۲ متر باشند دارای قیمت برابری هستند و در دهانه های بالاتر از ۲۲ متر اختلاف قیمت فاحشی با سوله سنگین پیدا می کند.

باید این نکته را نیز در سوله سبک در نظر بگیرید و آن این است که هر چقدر ابعاد دهانه عریض و بزرگتر باشد وزن سازه سنگین و گرانتر می شود، از طرف دیگر هزینه اجرای فنداسیون و دیوار نیز بشدت کاهش می یابد.

ویژگی های سوله های سبک بدون فونداسیون چیست؟

سوله های سبک بدون فونداسیون ویژگی های بارز خاص خود را دارند که این ویژگی ها عبارت است از:

  1. ساخت سازه بدون نیاز به فونداسیون: همچنین حتی مراحل خاک برداری ، تسطیح ، ریختن مگر ، آجر چینی برای قالب ، آرماتور بندی و بتن ریزی در ساخت این سازه های غول پیکر حذف میشود.
  2. صرفه جویی در هزینه ها: با حذف فونداسیون مبلغ قابل توجهی در هزینه های شما صرفه جویی می گردد. از طرفی ساختار خود سوله هم به نحوی است که قیمت سوله های معمولی قابل رقابت با آن نمی باشد.
  3. کوتاه بودن مدت زمان اتمام پروژه: علاوه بر اینکه با حذف فونداسیون زمان پروژه بسیار کوتاه می شود و همچنین از طرفی ساختار سوله های سبک ما به صورتی است که در زمان بسیار کوتاهی در محل نصب و آماده بهره برداری می گردد.
  4. مقاومت در برابر زلزله: سازه انعطاف پذیر سوله سبک های انحصاری ما به سازه غول پیکر توان مقاومت زیادی در برابر زلزله می دهد.
  5. قابلیت جابه جایی: این سوله های سبک را به راحتی می توان جمع آوری و مجددا در نقطه ای دیگر برپا نمود. به صورتی ساده تر می توان از این سوله به عنوان سوله های سبک دست دوم نیز استفاده کرد و از همین لحاظ سازه ای استثنایی برای تجهیز کارگاه ها ، اسکان کارگری ، احداث کمپ برای شرکتها و نهادها می باشد.
  6. امکان اتصال: از پهلو و ایجاد سالن های با عرض 20 متر ، 30 متر و… که باعث به وجود آمدن سوله های پهن و بزرگ می شود.
  7. استفاده چند منظوره: از این نوع سوله ها می توان به اشکال بسیار زیادی بهره برداری نمود. که در ادامه به اکثر این کاربرد ها اشاره کرده ایم.

ویژگی های سوله های سبک بدون فونداسیون چیست؟

از این سوله ها میتوان به روش های گوناگون زیر استفاده  کرد:

با ساخت این سوله ها میتوانید مکان های بسیاری که کارایی خیلی زیاد در برابر انوع رقیبان خود دارند، استفاده شود. ای کارایی ها به عنون موارد زیر ساخته و استفاده می شوند.

  • احداث سایت های عالی برای سالن ، کارگاه ، انبار و….
  • با پارتیشن کشی داخلی و سقف کاذب می توان فضاهای اداری بسیار مناسب با قیمتی کمتر از کانکس های اماده  ایجاد نمود.
  • مکانی مناسب برای ایجاد کارگاه پیمانکاران
  • مناسب برای فضاهای موقت و دائمی برای نهادها و ارگانها 
  • مناسب برای میادین تره بار ، تعمیرگاه ، نمایشگاه و …
  • با دیوارکشی مناسب می توان فضاهای مسکونی و آموزشی بسیار عالی احداث نمود.

ساختار سوله های سبک بدون فونداسیون:

در ساخت این نوع از سوله ها از ستون، رفتر یا فریم، پرلین، استرات، بادبند ، سگراد یا میل مهار، نبشی سینه بند، سایه بان، ستون وال پست  و پیچ و مهره استفاده می شود.

استفاده از پیچ و مهره در ساخت سوله ها سرعت نصب آنها را تا حدود 30 درصد افزایش می دهد. البته در بعضی مواقع در صورت لزوم پس از پیچ و مهره به جوشکاری ان میپردازند تا استحکام سازه پیشتر از قبل شود.

 این نوع سوله های سبک نیازی به دیوار باربر یا ستون ندارد و می تواند بارها را مستقیما به پی ها منتقل کنند.

اجزای سازه به صورت دائم یا غیر دائم قابل استفاده هستند و اجزای سازه با کمترین آسیب قابل استفاده ی مجدد می باشند و میتوان ان ها به مکان های جدید انتقال یا در صورت عدم نیاز به فروش رسانید که این کار از طریق سایت های معتبر قابل انجام است.

این ستون ها به فرم گنبدی و شیب دار هستند تا استحکام مناسبی در برابر شرایط جوی مختلف داشته باشند و در برابر طوفان و برف مقاومت خوبی دارند.

همچنین به دلیل فرم گنبدی امکان توسعه در ابعاد مورد نیاز را می توان در ان ها وجود آورد.

یک سوله فضا کار ساده ای  جهت استقرار دارد .نیاز به حداقل 3 پایه در داخل بنا دارد.علاوه بر این در گونه های پیچیده تر نیاز به ستونهای داخلی افزایش می یابد و این به معنای عدم وجود یک میدان دید بدون محدودیت در فضای داخلی سازه است. استقرار سایر ابنیه باید با رعایت حریم چند متری که با توجه به ابعاد این نوع سازه تعیین می شود، صورت گیرد. استقرار سطوح و طبقات در این گونه از سازه ها به راحتی ممکن نمی باشد و نیاز به شرایط خاص دارد.

چرا سوله بدون فونداسیون دارای محبوبیت است؟

امروزه با پیشرفت علوم و تکنولوژی نیازها و خواسته های جدیدی در زمینه مهندسی سازه فلزی نمایان شده است. عامل زمان در ساخت سازه فلزی ها اهمیت دوچندان یافته و این امر گرایش به سازه فلزی های پیش ساخته را افزایش داده است. همچنین با افزایش جمعیت، جوامع بشری علاقه به داشتن فضاهای بزرگ بدون حضور ستون های میانی را دارند.

در این راستا از اوایل قرن حاضر تعدادی از متخصصین مجذوب قابلیت های منحصر بفرد سازه های فضاکار گشته و پاسخ بسیاری از نیازهای جدید را در این سازه ها جسته اند و البته به نتایج بسیار مثبتی نیز دست یافتند.  با انتشار این نتایج روز به روز این عرصه با اقبال بیشتری مواجه گردیده به گونه ای که با گذشت چندین دهه هنوز هم مطالعه سازه های فضاکار در کانون تحقیقات متخصصین و دانشجویان قرار دارد.

در این مقاله منظور از عبارت سازه فضاکار سیستم های اسکلت فلزی بوده که از بافت تعداد زیادی المان یا مدول با شکلهای استاندارد به یکدیگر تشکیل می شوند و نهایتا یک سیستم سبک و با صلابت زیاد را ایجاد می کنند. سازه های فضاکار در اشکال بسیار متنوعی ساخته می شوند که مهمترین آنها عبارتند از : شبکه های مسطح دو یا چند لایه، چلیک ها، گنبدها و قوس ها . علاوه بر این، سازه های فضاکار دارای باف متنوعی نیز می باشند.

بدین ترتیب که با تغییر در آرایش المان ها می توان بافت جدید ایجاد کرد و بدیهی است که کارآیی هر بافت باید در مقایسه با بافتهای دیگر سنجیده شود. 

نکات مهم در تهیه و ساخت سوله های سبک بدون فونداسیون چه چیز هایی است؟

نکات مهم در تهیه و ساخت سوله های سبک بدون فونداسیون چه چیز هایی است؟

در تهیه سازه فوق العاده و غول پیکر سوله های سبک نکات بسیار مهم در رابطه با ساختار آن ها وجود دارد که این نکات برار با عبارات فوق است:

  •  نکته اول و بسیار مهم در رابطه با ساخت آن، این مورد خواهد بود که این بار روی سوله که می تواند ناشی از بار برف، تگرگ، باران و… باشد و همچنین بار خود سوله که به فنداسیون وارد می شود در نقاط زیادی تقسیم می شود ، به همین دلیل از فونداسیون نواری استفاده می کنند. در حالت کلی برای سوله هایی با عرض دهانه کمتر از 9 متر فنداسیون نواری عالی است.
  • در مورد نقشه فونداسيون سوله سبک،  اين نکته مهم را هم در نظر بگیرید که اين طرح براي سوله هایی مناسب است که با دیوارهای سبک اجرا مي شوند مانند ديوار ساندويچ پانل ، يا حتي الامکان اگر ديوار سنگين اجرا مي شوند مانند ديوار سي و پنج سانتی ،در  دو طرف نما ، حداکثر ارتفاع يک و نيم متر باشند.

مراحل قیمت گذاری سوله بدون فوندانسیون:

قیمت گذاری سوله های بدون فونداسیون مشخص و دقیق نیست زیرا نیاز مشتری و مواردی همچون نوع و مدل سوله و… میتواند در قیمت سوله سبک تاثیر گذار باشد. در کل نوع قیمت گذاری سوله ها بر اساس متر مربع می باشد که عوامل دیگر در ان دخیل هستند.

سخن آخر

همواره سایتها وشرکت های گوناگون زیادی این خدمات را ارائه می دهند اما تضمین در کیفیت و خدمات مناسب و تحویل به موقع مزیتی است که میتواند قابل تامل بوده و در روند انتخاب شما برای خرید سوله سبک بدون فونداسیون تاثیر گذار باشد.

ساخت با استاندارد های جهانی و بهترین کیفیت در مواد ساخت سوله می تواند خیال شما را از سلامت کالاهای  داخل آن اسوده سازد. شرکت ما با سالها تجربه و تخصص در این زمینه در خدمت شماست. با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت پیام بدین