سوله سبک و ارزان لوله ای در تبریز

سازه های سبک سیلندری یا همان لوله ای موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. سوله سبک لوله ای از بین دیگر سازه های سبک دارای قابلیت نصب جرثقیل است. سازه ی لوله ای دارای ساختاری جالب و استقامت بالایی می باشد که بهتر است در این بخش شما را با برخی از ویژگی های آن آشنا کنیم.

سوله چیست؟

سازه ای از جنس فلز که ساخت آن بر مبنای محاسبات خاصی انجام شده و دارای سطحی شیب دار است سوله نام دارد. اما حتما برای شما هم جالب است بدانید که سوله بیشتر در چه مواردی کاربرد دارد و اصولا برای چه منظوری ساخته می شود. کارخانه هافروشگاه هاآشیانه ی هواپیماهامرغداری هاانبارها و … از مواردی هستند که برای آنها سوله ساخته می شود. حال با توجه به مورد کاربری هر کدام از انواع مختلف سوله مانند سوله خرپایی یا سوله های سیلندری برای ساخت آن ها استفاده می شود.

ویژگی های سوله سبک لوله ای تبریز

اولین مورد این است که سازه لوله ای مدرن نسبت به سازه ی سنتی (سوله های سنگین) مقرون به صرفه تر است. به طور کلی می توان گفت در سازه ی مدرن اجرای فونداسیون 60 درصد و سازه 50 درصد با کاهش هزینه مواجه می شوند. این سازه ها دارای قابلیت ارتجاعی بوده و در برابر طوفان و باد و سایر عوامل طبیعی نظیر زلزله و تگرگ و برف پایداری مناسبی دارد. دیواره سازه های سیلندری می تواند با استفاده از ورق- ساندویچ پنلآجر یا بلوک ایجاد شود. از ورق گالوانیزهآندولینآندوویلا و همچنین ورق های پلی کربنات هم برای پوشش دادن سقف این سازه ها استفاده می شود. سوله ی سبک لوله ای به دلیل قوسی شکل بودن دارای قابلیت ایجاد فشار مثبت بوده و به صورت طبیعی تهویه می شود. مورد دیگری که می خواهیم به آن اشاره کنیم هم این است که سوله های سبک لوله ای تبریز دارای قابلیت اجرا بر روی دهانه های تا صد متر بدون ستون وسط را دارند.

سوله سبک  و ارزان در تبریز

تعیین ارتفاع سوله به صورت استاندارد

می توان گفت تعیین ابعاد سوله مهم ترین مرحله ی اولیه در ساخت آن به شمار می رود. اصولا مقرون به صرفه بودن ساخت سوله از درجه ی اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت تعیین ابعاد باید به گونه ای صورت گیرد که کاملا منطبق بر نیاز کاربر باشد. در حقیقت ابعاد تعیین شده برای سوله در ارتباط مستقیم با وزن آهنی است که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد. ارتفاع سوله سبک یکی از مهم ترین ابعاد آن است. دلیل آن هم این است که دهانه ی سوله سبک و ارتفاع آن کاملا با میزان آهنی که باید در اسکلت مورد استفاده قرار گیرد در ارتباط است. پس تعیین ارتفاع سوله به صورت استاندارد بر اساس ابعاد برش ورق و نیاز کاربری انجام می شود. یعنی در مرحله ی اول با توجه به این که قرار است چه ابزار و ماشین آلاتی در محل سوله تعبیه شوند و با توجه به نوع کاربری سوله و در مرحله ی دوم با توجه به ابعادی که ورق ها برش داده می شوند ارتفاع استاندارد سوله تعیین می شود.

اما در قسمت تاج سوله این که سقف سوله دارای چه شیب و عرضی است ارتفاع سوله را تعیین خواهد کرد.

وال پست چیست و چه نقشی در سوله دارد؟

طراحی نگهدارنده ی دیوار یا وال پست معولا به صورت ستون یا تیر انجام می شود. محل قرارگیری وال پست هم در قسمت انتهایی سالن های صنعتی می باشد. وال پست وظیفه دارد تا نیروهایی که از زلزله یا باد بر دیوار وارد می شود را به فریم انتقال دهد. این انتقال نیرو از دیوار به فریم باعث جلوگیری از تخریب دیوار خواهد شد.

بهترین شرکت سازنده ی سوله در تبریز کدام است؟

بهتر است پیش از اقدام به ساخت سوله حتما در مورد نحوه ی ساخت و مشخصات آن و انواع مختلف سوله ها آشنایی پیدا کنید. شما باید با مطالعه ی مقالاتی که در زمینه ی نحوه ی ساخت انواع سوله و ویژگی های آن وجود دارد شناخت نسبی نسبت به این سازه ی فلزی پیدا کنید. زمانی که آگاهی شما در این زمینه بالاتر باشد قطعا می توانید با در نظر گرفتن تدابیری سازه ی مقرون به صرفه تری را طراحی کنید. برای سفارش طراحی و ساخت سازه ی فلزی باید به شرکت های سازنده ی سوله در تبریز مثل شرکت بیستون سازه آذران مراجعه کنید. این نکته اهمیت دارد که چه شرکتی را برای این منظور انتخاب کنید. شرکتی که انتخاب می کنید باید دارای تیم طراحی قوی و با تجربه ای باشد. در حقیقت اولین نکته ای که در انتخاب شرکت باید به آن توجه کنید این است که آیا تیم طراحی آنها از تجربه و دانش کافی برخوردار هستند یا خیر.

سوله سبک در تبریز

علاوه بر آن تیم طراحی باید بر مراحل ساخت سازه هم اشراف کامل داشته باشد. شرکت هایی که به شکل کپی برداری طراحی سوله را انجام می دهند ضرر زیادی به کارفرما تحمیل می کنند و در صورتی که مراحل طراحی و محاسبات دارای اشکالات زیادی باشد پروژه به صورت غیر قابل اجرا در می آید. شرکتی که وظیفه ی ساخت سوله را بر عهده دارد باید بتواند سازه ای مناسب را طراحی کند. سازه ای با کمترین وزن که همگی استانداردهای مورد نیاز برای اخذ تاییدیه نظام مهندسی در آن لحاظ شده باشد را بسازد. همچنین سازه ی ایجاد شده باید بتواند بدون بروز هیچ خطایی نصب شود. دومین موردی که باید در انتخاب شرکت سازنده ی سوله به آن توجه کنید پرسنل اجرای سوله است. در ساخت سوله افراد خبره و متخصص زیادی باید به کار گرفته شوند تا سازه ای بی عیب و نقص و منطبق بر طراحی انجام شده ایجاد شود. این نیروهای انسانی از قبیل تیم طراحی برشکاری- مونتاژ- زدن قطعات- جوشکاری و سایر موارد همگی باید از تجربه و دانش کافی در زمینه ی ساخت و ساز بهره مند باشند. سومین فاکتوری که تعیین کننده در انتخاب یک شرکت سازنده ی خوب است کارخانه ای است که سازه در آن ساخته می شود. کارخانه ای که به صورت حرفه ای سازه ی فلزی در آن ساخته می شود با داشتن سالن های جداگانه برای هر کدام از بخش های ساخت سازه- کاری سریع و با کیفیت را تحویل خواهد داد. چهارمین عامل تعیین کنند هم ماشین آلات  ابزاری است که در این کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر موارد تعیین کننده هم مواد استفاده شده در سازه و تیم اجرای سوله در تبریز می باشند.

شرکت بیستون سازه آذران تمامی فاکتورهای مناسب برای انتخاب به عنوان بهترین شرکت سازنده سوله سبک را دارا می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت پیام بدین