سوله سبک ورزشی

امروزه در سراسر جهان مهندسان از سازه های فلزی یا همان سوله ها برای ساخت سالن های ورزشی استفاده می کنند، زیرا علاوه بر نصب فوری و مقاومت بالا باعث کاهش چشمگیر هزینه ها می شوند. اگر تازه با این تکنولوژی آشنا شده اید و به دنبال اطلاعات مفیدی از جزئیات سوله سبک ورزشی هستید، این مقاله این فرصت را برای شما فراهم می کند که هر آن چه را که لازم است از این سازه فلزی بدانید، به دست آوررید.

ساخت سوله سبک سالن ورزشی

ساخت سوله سبک برای سالن ورزشی

ساخت سوله سبک ورزشی مانند ساخت دیگر انواع سوله ها نیاز به مهارت و رعایت استانداردهای بین المللی دارد. با توجه به نوع کاربرد سالن های ورزشی، ساخت سوله انجام می شود. در واقع ساخت سوله ورزشی برای سالن فوتسال با ساخت سوله ورزشی فوتبال و بدمینتون متفاوت است، زیرا هر کدام از آنها ابعاد متفاوتی دارند.

استفاده از سوله های سبک برای ساخت انواع سالن های ورزشی رایج است، زیرا قیمت آنها نسبت به سوله های سنگین ارزان تر می باشد. البته ممکن است فکر کنید چون قیمت پایین تری دارند، پس استحکام و مقاوت آنها کمتر خواهد شد. جالب است بدانید که سوله سبک ورزشی مقاوت بالایی دارند. بسیاری از مصرف کنندگان و تولید کنندگان استفاده از سوله سبک خرپایی را برای ساخت انواع سوله ورزشی بر انواع دیگر سوله های پیش ساخته ترجیح می دهند.

استفاده از سوله خرپایی برای سوله ورزشی دارای مزایای زیادی از جمله به مقاوت بالا در برابر وزش های شدید باد، بارش برف و زلزله، وزن سبک، امنیت بالا، ساخت سریع، ساختار زیبا و متنوع و قابلیت ساخت دهانه بزرگ اشاره کرد. البته به یاد داشته باشید که ساخت سوله ورزشی نیاز به اصول فنی و تخصصی دارد، پس سفارش ساخت آن را به شرکت های باتجربه و معتبر بسپارید تا دچار پرداخت هزینه های مجدد نشوید.

ابعاد سوله سبک ورزشی

سوله های ورزشی برای سالن های بدمینتون، فوتسال، فوتبال و … استفاده می شوند. در هر کدام از این موارد ابعاد سوله ورزشی و طول سقف آن متفاوت است. از طرفی برای ابعاد سوله های آنها استانداردهای خاصی وجود دارد که باید طبق آن ساخت سوله صورت گیرد. به عنوان مثال در سالن فوتبال ابعاد طول سوله 25 تا 42 متر و عرض آن بین 15 تا 25 متر است. البته ابعاد سوله ورزشی با توجه به نوع مجموعه ای که قرار است در آنجا نصب و اجرا شود، نیز متفاوت خواهد بود. در مدارس و دانشگاه ها اندازه ابعاد سوله کوچک می باشد.

هزینه ساخت سوله سبک ورزشی

هزینه ساخت سوله سبک ورزشی

هزینه ساخت سوله یکی از موارد مهم است که افراد قبل از سفارش آن از شرکت های فعال در زمینه طراحی و ساخت سوله درباره آن سوال می کنند. به طور حتم هزینه پیشنهادی شرکت های مختلف، برای ساخت سوله ورزشی یکسان نیست. اما به طور کلی هزینه آن به عواملی چون جنس و کیفیت ورقه ها، اندازه ابعاد و دهانه سوله، وزن سوله، روش ساخت،  مصالح به کار رفته برای دیوار چینی و پوشش سقف سوله، شیوه اجرا و نصب، مساحت زمین، جنس زمین و نوع طراحی آن بستگی دارد. در میان عوامل موثر بر قیمت ساخت سوله ورزشی و دیگر سوله ها، وزن سوله بیشترین تاثیر را دارد. گفتنی است که هر چه وزن سوله سبک تر باشد، هزینه ساخت آن نیز ارزان تر خواهد شد که همین موضوع باعث کاربرد زیاد سوله های خرپایی نسبت به سوله ای UBM و تیر ورقی در صنعت سوله سازی شده است.

برای این که شرکت ساخت سوله برآورد دقیقی از هزینه ساخت سوله ورزشی، به شما بدهد، لازم است در هنگام تماس با کارشناسان آن شرکت توضیح دهید که دقیقاً چه نوع سوله ای مد نظر شما است و از آن قرار است در چه مجموعه ای استفاده شود. کارشناسان شرکت بعد از این که اطلاعات لازم را از شما دریافت کردند، یک قیمت تقریبی به شما پیشنهاد می دهند و بعد از این که شما آن قیمت را پذیرفتید برای تعیین قیمت واقعی، کارهای لازم و مربوط به طراحی و ساخت سوله ورزشی مناسب شما را شروع می کنند.

مزایای استفاده از سوله سبک برای سالن ورزشی

مزایای زیاد سوله های ورزشی باعث شده است که ساخت سازه های بتنی و سنگین، کاهش چشمگیری داشته باشد. از جمله مزایای این نوع سازه های فلزی می توان موارد زیر را نام برد:

  • وزن سبک
  • عدم محدودیت وارد کردن انواع تجهیزات به داخل سوله به خاطر دهانه بزرگ آن
  • قابل طراحی براساس سلیقه مصرف کننده
  • مقاومت بالا در شرایط اقلیمی مختلف
  • حمل و جابه جایی آسان
  • امکان نصب جرثقیل
  • قیمت ارزان
  • سرعت ساخت بالا
  • داشتن معماری زیبا
  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف

مهم ترین نکات برای سفارش ساخت سوله سبک ورزشی

ساخت سوله ورزشی کار چندان آسانی نیست و شما برای سفارش طراحی و ساخت یک سوله مناسب، باید به شرکت هایی که در این زمینه سابقه و تجربه خوبی دارند، مراجعه کنید. زیرا در چند سال اخیر تعداد شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، بسیار افزایش یافته است و در این میان تنها برخی از آنها از تخصص و دانش کافی در صنعت سوله سازی برخوردار هستند. بنابراین توصیه می کنیم برای داشتن یک سوله باکیفیت و مقاوم حتماً قبل از سفارش آن، درباره پیشینه شرکت مورد نظر خود تحقیقات لازم را انجام دهید.

سفارش ساخت سوله سبک سالن ورزشی

در هنگام سفارش ساخت سوله این اصل را به یاد داشته باشید که همیشه قیمت های پایین دلیل بر منصف بودن تولید کننده نمی باشد، چرا که بسیار اتفاق افتاده است، برخی از شرکت ها برای جذب مشتری بیشتر، کیفیت کار خود را پایین می آورند تا قیمت ارزان تری از بقیه شرکت ها داشته باشند.

در شرکت ما جمعی از مهندسین تحصیل کرده و ماهر در زمینه طراحی، ساخت، نصب و اجرای انواع سوله مانند سوله ورزشی، سوله دامداری، سوله صنعتی، سوله کشاورزی، سوله مرغداری و … وجود دارد که با تکنولوژی های روز صنعت سوله سازی آشنا هستند. برای اطلاع دقیق از مراحل و شرایط سفارش ساخت سوله ورزشی و قیمت تقریبی آن و همچنین دریافت هر گونه مشاوره رایگان، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت پیام بدین