سوله سبک مرغداری

عملکرد و استحکام مناسب سوله ها باعث افزایش کاربرد آنها در صنایع، انبارها، سالن های ورزشی، سالن های همایش، تالارها، ساختمان های نگهداری محصولات کشاورزی، سالن های دام و از جمله سالن های مرغداری شده است.

امروزه اکثر افراد برای نگهداری و پرورش جوجه و مرغ گوشتی، مرغ مادر و … سوله سبک مرغداری را به خاطر طراحی خاصی که دارد، بسیار ارزشمند می دانند. اگر شما هم به راه اندازی یک سالن مرغداری فکر می کنید و می خواهید درباره سوله های سبک مرغداری، اهمیت استفاده و حتی ساخت آنها بیشتر بدانید، خواندن این مقاله که در آن راجع به نکات مهم سوله مرغداری صحبت می شود، برای شما مفید خواهد بود.

سوله سبک مرغداری

ساخت سوله سبک مرغداری

ساخت سوله مرغداری نیاز به تخصص و رعایت اصول فنی دارد زیرا قرار است از آن در جهت نگهداری و رشد موجودات زنده استفاده شود. یکی از مهم ترین مواردی که در ساخت سوله های مرغداری به آن توجه می شود، تهویه هوای داخل سالن و متناسب نگه داشتن دمای آن است. دمای هوای سالن در فصل زمستان و تابستان یکی نیست، بنابراین در هنگام ساخت سوله مرغداری به این موضوع به طور ویژه توجه می شود تا در فصل سرد و گرم، دمای هوای داخل سالن برای  نگهداری جوجه ها در حد استاندارد و مطلوب باشد. 

به دلیل اهمیت تهویه هوای در سالن های مرغداری در هنگام ساخت سازه سوله، سیستم تهویه آن به شکل تهویه تونلی و تهویه حداقلی طراحی می شود. عملکرد سیستم های تهویه به نحوه نصب آنها بستگی دارد، به همین خاطر لازم است در هنگام نصب آنها به جهت وزش باد در منطقه ای که سوله مرغداری در آنجا نصب می شود، توجه کرد. یکی از مهم ترین دلایل نصب سیستم های تهویه برای کاهش میزان رطوبت داخل سالن است، زیرا افزایش رطوبت سبب شیوع بیمارهای انگلی در بین جوجه ها می شود. البته برای بهداشتی نگه داشتن محیط سالن های مرغداری، تمهیدات دیگری نیز لازم است که جای بحث آن در این مطلب وجود ندارد.

ساخت سوله سبک مرغداری

ابعاد سوله یکی از فاکتورهای مهم در ساخت این سازه فولادی پر کاربرد است، به همین خاطر طراحان و مهندسان در هنگام ساخت انواع سوله و از جمله سوله مرغداری در تعیین اندازه ابعاد آن بسیار دقت می کنند. ساخت سوله سبک برای مرغداری در ابعاد مختلف صورت می پذیرید. اما ابعاد استاندارد برای طول آن حداقل 75 متر و برای عرض آن 12 متر در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر دهانه سوله مرغداری باید به حدی باشد که تجهیزات لازم مرغداری، به داخل آن به راحتی وارد شوند.

افزایش دما در فصل تابستان تاثیر منفی بر روی درآمد مرغداری دارد، بنابراین مهندسین برای حل این مشکل در سوله مرغداری ساخت حوضچه آب را لازم می دانند. در سالن های مرغداری دو حوضچه آب در سمت ورودی هوا وجود دارد تا دمای هوای داخل سوله کاهش پیدا کند.

یکی دیگر از نکات مهم ساخت سوله مرغداری نحوه ساخت سقف آن است، به طور معمول در این نوع سازها سقف آن کم ارتفاع و با قوس زیاد ساخته می شود.

ساخت سوله مرغداری

چرا استفاده از سوله مرغداری ارزشمند است

همانطورکه در ابتدای مقاله اشاره کردیم کاربرد سوله ها بسیار افزایش یافته است زیرا نسبت به سازه های سنتی و قدیمی مزایای بیشتری دارند. مزایای سوله سبک مرغداری عبارتنداز:

  • استفاده از آهن آلات کمتر
  • دهانه بزرگ
  • قیمت مقرون به صرفه
  • مقاوم در برابر بادهای شدید و زلزله
  • حمل و نقل راحت
  • استحکام و امنیت بالا
  • استاندارد بودن
  • تعمیر و نگهداری راحت و آسان
  • سرعت بالا در ساخت و نصب آن
  • قابلیت نصب جرثقیل بر روی آن
  • در اشکال متنوع و زیبا
  • فوندانسیون های کوچک

و …

هزینه ساخت سوله سبک مرغداری

  یکی از مسائل مهم در بحث سوله مدغداری، هزینه خرید و نصب و اجرای آن است. هزینه ساخت این نوع  سازه ها به فاکتورهای مختلفی از جمله قیمت آهن و اتصالات ساخت آن، قیمت لوازم ثانویه و همچنین هزینه نصب و اجرای سوله در محل مورد نظر بستگی دارد. البته علاوه بر این موارد برای برآورد هزینه ساخت سوله باید اندازه ابعاد آن را نیز در نظر گرفت. در حال حاضر تعیین یک قیمت مشخص با توجه به این موارد کار چندان عاقلانه ای نیست، چرا که در جریان تغییرات لحظه ای قیمت ها هستید. با این وجود لازم است بدانید که یکی از دلایل افزایش کاربرد و محبوبیت استفاده از سوله ها در موارد مختلف، هزینه ارزان و مقرون به صرفه آن می باشد.

هزینه ساخت سوله سبک مرغداری

برای سفارش ساخت سوله مرغداری سبک چه اقداماتی باید انجام دهید

  • هم اکنون که با سوله مرغداری و ارزش آن به خوبی آشنا شدید، ممکن است قصد سفارش آن را داشته باشید. به همین خاطر در این بخش درباره اقدامات لازم که باید برای سفارش سوله مرغداری و نصب آن در مکان مورد نظر انجام دهید، شرح می دهیم:
  • ابتدا لازم است که با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آنها درباره سوله ای که لازم دارید از شما سوالات لازم را بپرسند
  • کارشناسان هزینه تقریبی ساخت سوله را براساس اطلاعاتی که از شما درباره سازه مورد نظر گرفتند، تعیین می کنند
  • بعد از این که با قیمت تقریبی ما موافقت کردید، کار طراحی سوله مورد نظر شما را انجام می دهیم.
  • در این مرحله با استفاده از طراحی که برای ساخت سوله انجام شد، قیمت دقیق را به شما اعلام می کنیم
  • بعد از به توافق رسیدن برای ساخت سوله مرغداری، یک قرارداد بین ما و شما براساس آن سازه ای که شما نیاز دارید، تنظیم می شود
  • در این مرحله کار ساخت سوله مرغداری با رعایت اصول فنی و استانداردهای لازم توسط مهندسین کاربلد شروع می شود
  • اسکلت سوله به همراه فوندانسیون برای نصب به محلی که شما مشخص کردید، انتقال داده می شود
  • پس از اتمام نصب سوله مرغداری کارهای دیگر اتمام ساخت آن از جمله دیوارچینی، کاشی کاری، عایق کاری، پوشش سقف، ساخت محل نصب تجهیزات،  نصب درب و فلاشینگ ها و غیره به بهترین شکل ممکن انجام می پذیرد.

ویژگی های سوله مرغداری

اول از همه خوب است که بدانیم یک سوله مرغداری چه ویژگی هایی دارد و چه امکاناتی را ضروری است که داشته باشد؟ سوله های مرغداری به سبب فعالیت در حوزه صنعت غذایی کشور باید بهداشت و نظافت در آن رعایت شود. بهداشت یکی از چالش های مهم برای مالکان سوله های مرغداری است که اگر رعایت و به خوبی رسیدگی نشود ممکن است هم برای مالک و هم برای مصرف کننده خسارت های جبران ناپذیری وارد کند از این رو یکی از مهم ترین مولفه های سوله های مرغداری بهداشت آن می باشد.

اگر از بهداشت سوله مرغداری عبور کنیم به سیستم تهویه هوای سوله و اینکه چگونه قرار است هوای فضای داخل سوله تامین شود و در جریان باشد خواهیم رسید، راه حل های زیادی برای این امر در سوله ها ممکن است ولی مرسوم ترین آنها استفاد از پنجره هایی در ابعاد بزرگ و کرکره ای می باشد که در ماه های مختلف سال در شرایط آب و هوایی مختلف می توان باز یا بسته نمود. در کنار پنجره ها کرکره ای از کانال هایی نیز برای انتقال هوای تازه به داخل سوله نیز استفاده می کنند که همین مورد نیز بسیار کاربردی است.

داشتن فضای بزرگ داخل فضای سوله همراه با فضای سبز از سایر ویژگی های محیط سوله و سازه های سنگین است که باید در خرید و یا احداث توجه و اهمیت زیادی به آن داده شود، فضای بزرگ باعث می شود که جایگاه خوراک مرغ و استراحت به راحتی در ایده آل ترین شرایط آماده شود که در نتیجه باعث می شود بهره برداری و تولید نیز در بیشترین و مطلوب ترین حالت خود قرار داشته باشد.

مهمترین نکات ساخت سوله سبک مرغداری

برای ساخت سوله مرغداری، به دلیل استفاده از ماشین آلات مربوط به پرورش طیور، باید سوله ای با دهانه بزرگ ساخته شود.

یکی از مهمترین نکات ساخت سوله سبک مرغداری، داشتن سیستم تهویه مناسب است. با محاسبات دقیق مهندسی با توجه به موقعیت مکانی و مقیاس سازه، بهترین حالت های اجرای سوله صورت می گیرد.

اینکه از چه سیستم تهویه ای در سوله مرغداری استفاده شود، اهمیت ویژه ای دارد. برای سوله های مرغداری از دو نوع سیستم تهویه استفاده میشود:

  • سیستم تهویه تونلی
  • سیستم تهویه حداقلی

پس طبق آنچه گفتیم انتخاب سیستم تهویه مناسب و روش جایگذاری آنها در ساخت سوله سبک مرغداری اهمیت زیادی دارد.

نحوه قرارگیری سیستم های تهویه، یکی دیگر از نکات مهم ساخت سوله مرغداری است؛ که براساس وزش باد در منطقه احداث سوله سیستم تهویه قرار میگیرد. اگر بدون کارشناسی دقیق این کار را انجام دهید، در آینده هزینه و خسارات ثانویه در بر خواهد داشت.

شرکت بیستون سازان آذران با تجربه زیاد در ساخت انواع سوله سبک مرغداری در کمترین زمان در خدمت شما است که با بهترین قیمت و کمترین زمان اقدام به ساخت سوله مرغداری کند.

بیستون سازه آذران

شرکت بیستون سازه آذران صفر تا صد ساخت سوله مرغداری را توسط مهندسین مجرب و متخصص انجام می دهد و قیمت منصفانه را جهت ساخت و اجرای آن به شما پیشنهاد می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و هرگونه مشاوره در زمینه سوله مرغداری می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

4 دیدگاه دربارهٔ «سوله سبک مرغداری»

  1. ساخت سوله سلک با توجه به قیمت مصالح بکار گرفته شده درآن برای مرغداری گوشتی بیست هزاری در حال حاضر حدودا چقدر هزینه خواهد داشت

  2. سلام یک سوله به ابعاد ۱۳در ۸۰ در استان فارس شهرستان بیضا که ستون های بتونی هستش فقط کار سقف مونده چقدر هزینه داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت پیام بدین