سوله سازی و ساخت سوله در مشهد

در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه اجرای سوله صحبت کنید ساخت سوله سبک متشکل از مراحل مختلفی می باشد.

در ادامه به بررسی برخی  از مراحل اجرای سوله می پردازیم.

در مرحله اول با رفتن مهندس ها به محل پروژه، میزان تراکم خاک و جنس آن مورد بررسی قرار می گیرد، سپس با توجه به شرایط مورد نظر نقشه متناسب طراحی خواهد شد. به این مرحله بازدید از زمین مورد نظر گفته می‌شود. در مرحله بعد که طراحی نقشه نام دارد با کمک نرم افزارهای پیشرفته مهندسی طراحی نقشه های سوله انجام خواهد شد. سومین مرحله خرید ورق نام دارد و ورقهای مورد نظر پس از دریافت پیشنهاد ساخت سوله توسط کارخانه خریداری می‌شوند.

ساخت و طراحی سوله در مشهد

در مرحله بعد ساخت سوراخ کاری و همچنین جوشکاری صفحات و رنگ کاری دو لایه مطابق با نقشه های طراحی شده انجام می شود.

در مرحله بعدی که آماده سازی محل ساخت سوله نام دارد زمینی که برای ساخت سوله در نظر گرفته شده است از نظر خاکبرداری، ترازسازی، آرماتوربندی و سپس بتن ریزی آماده می‌شود. پس از آماده سازی محل اجرای پروژه، توسط تریلی سوله پیش ساخته به محل مورد نظر انتقال پیدا کرده سپس نصب آن به کمک جرثقیل و نیروهای انسانی متخصص انجام خواهد شد.

ساخت-سقف-سوله-در-مشهد

ساخت سقف سوله در مشهد

سقف سوله یکی از اجزای سازه فلزی است که حالت شیبدار داشته و از مصالح مختلفی برای ساخت آن استفاده میشود که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

ورق آلومینیومی به همراه پشم شیشه و همچنین ورقهای سقفی که امروزه استفاده کمتری از آنها را شاهد هستیم و ساندویچ پانل سقفی جزو مواردی هستند که در ساخت سقف سوله مورد استفاده قرار می گیرند.

از اصلی ترین روش ها برای ساخت پوشش سقف سوله ساندویچ پانل است که برای ایجاد آن تزریق لایه فوم بین دو ورق انجام می شود.

در حقیقت استفاده از این روش در برابر رطوبت، گرما و سرما عایق بندی خوبی را ایجاد خواهد کرد.

همچنین باعث بالارفتن مقاومت سوله در برابر حوادثی مانند زلزله و موارد دیگری از این دست خواهد شد.

نصب چنین عایقی در زمان کمتری قابل انجام است و به همین دلیل باعث کم شدن هزینه های بهره برداری از سوله هم میشود.

ساخت و اجرای سوله در مشهد

استفاده از این روش برای سوله های ورزشی و صنعتی توصیه می شود.

کارخانه سوله سازی 

سوله ها سازه هایی صنعتی با اسکلت فلزی و متراژ بزرگ برای فراهم سازی محیط های سرپوشیده هستند که بیشترین نیاز صنایع را فراهم می کنند. این سوله ها در انواع ابعاد، پوشش و تجهیزات توسط معماران و افراد متخصص طراحی و ساخته می شوند.

این سازه های فولادی یا چوبی به طور معمول در حالت محیطی بی ستون با محاسبات فنی و بعد از تعیین محل احداث برای انبار های صنعتی و کارگاه ها و با توجه به کاربری ساخته می شوند که از کاربرد های این سوله ها می توان به موارد ذکر شده زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای کارخانه ها و کارگاه ها
  • احداث سازه های صنعتی و مدرن
  • ساخت سالن های ورزشی
  • احداث سالن های تفریحی مانند استخر
  • پالایشگاه ها
  • مرغداری و سالنهای نگهداری طیور
  •   احداث انبار های صنعتی
  • احداث گلخانه   
  • احداث سالن های غذاخوری
  • ساخت سوله برای پرورش دام 
  • احداث انباری های صنعتی
  • ساخت سوله برای پرورش قارچ

سوله ها با توجه به خواسته کارفرما و بعد از  تاییدیه معماری و سازمانی با سقف شیب دار و پوشش بدنه از جنس پانل یا ورق های فلزی طراحی و ساخته می شوند. امروزه سوله های سبک به دلیل مقرون به صرفه بودن و به احداث در مدت زمان کم در دنیای صنعت محبوب شده است که از انواع دیگر سوله ها می توان به موارد قابل توجه زیر اشاره کرد:

سوله سبک

سوله های سبک، سوله هایی مقاوم و احداث شده با لوله یا قوطی هایی با ابعاد و ضخامت کم هستند که با دستمزد نسبتا پایین ساخته می شوند. این سازه ها به عنوان به صرفه و کم هزینه ترین سوله ها بین سازه های سنتی شده اند که  از لحاظ ظاهری نیز مدرن بوده و به صورت قوطی یا لوله به کار برده می شوند.

سوله های UBM

سوله های بسیار مقاوم با سازه ای مدرن هستند که با هزینه ارزان و همچنین طراحی آسان در مدت زمان کم ساخته می شوند. سرعت ساخت در این سازه ها بالا بوده و با استفاده از ماشین هایی با اختصار UBM ساخت می شوند.

سوله تیرورقی

سوله تیرورقی، سازه هایی از ورق سیاه فولادی در ابعاد های مختلف هستند که بسیار مستحکم بوده و از زمان های گذشته مورد استفاده قرار می گیرد. این سوله های سخت، در برابر عامل های طبیعی از جمله باران های شدید، زلزله، طوفان و سیل مقاوم بوده و از تیر های آهنی ساخته می شوند. 

کارخانه-سوله-سازی 

سوله سبک خرپایی

سوله های خرپایی متشکل از سوله سبک قوسی هستند که با وزن نسبتا پایین تر نسبت به سایر سازه ها ساخته می شوند.  البته این سازه ها نیز از مقاومت و استحکام بالایی ساخته شده و پایه و  عضو اصلی در این سوله ها خرپا فولادی است که به صورت مثلثی  تمامی اعضای آن به هم متصل میشوند.

ساخت سوله سبک در مشهد

در ساخت سوله های سبک با استفاده کمتر از فولاد،‌ نه تنها در پایین آمدن هزینه ها بسیار تاثیر می گذارد، بلکه از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار است. پوشش بدنه و سقف سوله های سبک بنا به دلایل مختلف و شرایط آب و هوایی باید دارای پوشش و عایق های مناسب باشد.

این سازه های مقاوم و بسیار کاربردی برای افرادی با سرمایه کم بسیار توصیه می شود  که با رعایت بعضی از نکات توصیه شده، می توان طول عمر مفید این سازه های سبک را تا حدی افزایش داد که در موارد زیر عامل به این موضوع اشاره کرده ایم:

برای افزایش مقاومت سوله باید زیر سازی، محل احداث و اسکلت سازه به نحوی انتخاب شود که عواملی چون برف، باران، تنش های ناشی از زمین لرزه و … مقاوم بوده و درصد خسارت پایین یا رو به صرف باشد.

    از نکته قابل مطرح می توان به محل مورد احداث اشاره کرد که اگر منطقه ی مورد نظر تحت تاثیر باد و طوفان های شدید، زمین لرزه های شدید یا سستی خاک برخوردار باشد؛ بهتر است که در آن منطقه احداث نشود.

  •     پس از انتخاب درست محل احداث،کف سازی درست می تواند به عمر طولانی یک سوله کمک کند. اگر که کف سازی با دقت و با اصول انجام شود، ۵۰٪ اقدام برای افزایش طول عمر سوله را طی کرده اید.
  •     مرحله بعدی، جایگذاری اصولی ستون ها بر روی فونداسیون ها با انتخاب نوع اسکلت سازه است  که این یک مسئله مهم در ساخت سوله های سبک ست.
  •     مرحله آخری که برای افزایش طول عمر یک سوله میتوان انجام داد، انتخاب تجهیزات با کیفیت و مناسب در پوشش سوله است که هم از لحاظ امنیت و سلامت درون سازه و هم از لحاظ زیبایی خیلی تاثیر گذار است.

قیمت-ساخت-سوله-در-مشهد

قیمت ساخت سوله در مشهد

سوله ها با توجه به کاربری و متراژ محل احداث با قیمت های متغیری ساخته و طراحی می شوند که در ابتدا باید نقشه سوله طراحی شده و سپس اقدام به ساخت شود. البته فرمول هایی پایه برای برآورد هزیته های سوله وجود دارد که در مطالب زیر بیان خواهیم کرد:

عرض ( متر) + طول ( متر) + جمع قیمت نوع ورق مورد نیاز به صورت به روز (گالوانیزه رنگی/ ساده) + ضخامت ورق + مقدار پشم شیشه + تعداد کارتن پلاست (4/5/6) + قیمت نهایی توری مرغی مورد نیاز ( استیل/ ساده) = قیمت کل (تومان)

شرکت سوله ساز ی اعتماد سازه

شرکت سوله سازی اعتماد سازه از معتبر ترین شرکت های ساخت سوله در شهر کرمان است که اجرای تمامی سوله ها را با بهتریت حالت داشته و از تجهیز ات با کیفیتی در پوشش سوله به کار میبرد.

لیست شرکت های سوله سازی مشهد

سوله سازان بسیاری در سراسر کشور وجود دارند که از طریق نمایندگی ها سعی در پاسخگویی دارند. از جایی که مشهد از بزرگترین شهر های صنعتی ایران است، از پتانسیل بالایی در ساخت سوله های متنوع برخوردار است که از چند نمونه این سوله سازان می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

   

شماره تماس                                                خدمات شرکت

نام شرکت سوله سازی

   
   

۰۹۱۲۹۳۶۶۳۳۰                            ساخت انواع سوله با اسکلت فلزی

شرکت آبگون پولاد توس

   
   

۰۹۹۱۷۲۳۲۳۱۹                     سوله سازی، کف سازی، کفپوش های صنعتی

شرکت کیهان سازه

   
   

۰۵۱۳۲۴۰۰۳۷۸                           طراحی و ساخت انواع سوله

شرکت نوین حصار

   

لیست-شرکت-های-سوله-سازی-مشهد

کلام آخر

در این مقاله بیشتر سعی کردیم در مورد برخی از مراحل اجرای سوله صحبت کنیم. البته اجرای سوله از مراحل مختلفی تشکیل شده که صحبت در مورد تمامی مباحث نیاز به زمان بیشتری دارد. اگر قصد ساخت سوله در شهر مشهد را دارید، شرکت بیستون سازه آذران توانایی اجرای مراحل طراحی، ساخت و پیاده سازی را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت پیام بدین