قیمت سوله سبک در تبریز

ساخت سوله سبک و سوله سازی در تبریز

کارخانه های سوله سازی متعددی در تبریز وجود دارد که انواع سوله های تیرورقی، یو بی ام و سوله های سبک را تولید می‌کنند. سازندگان سوله های تیرورقی، انواع تیر ورق ها را تولید می‌کنند و برش می‌دهند، که ساخت این سوله ها هزینه زیادی می‌برد.
اما در ساخت سوله سبک در تبریز، میزان استفاده از فولاد به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. یکی از معتبرترین شرکت‌های ساخت سوله سبک در تبریز، شرکت سوله سازی بیستون سازه آذران است. این شرکت این اطمینان را به شما می‌دهند که با بکارگیری بهترین متریال و فناوری مدرن، سوله سبک با کیفیت در تبریز را برای شما عزیزان تولید کند.

ساخت سوله سبک در تبریز

در ساخت سوله سبک در تبریز، با اینکه از فولاد کمتری استفاده میشود، از استحکام و استقامت بالایی برخوردار است. استفاده کم از فولاد در ساخت سوله سبک، تنها در پایین آمدن هزینه ها تاثیر دارد.

پوشش بدنه و سقف سوله سبک در تبریز، به دلیل شرایط آب و هوایی و تاثیری که بر سازه می‌گذارد، باید دارای عایق های مناسبی باشد. از این طریق عمر مفید سوله سبک در تبریز، افزایش پیدا می‌کند و خسارت های کمتری دارد.

ساخت سوله سبک در تبریز

در تبریز میزان بارش برف نسبتا زیاد است بنابراین میزان بار برف وارد شده به سوله سبک در تبریز، بیش از سایر مناطق است. لذا برنامه ریزی برای ساخت سوله در تبریز، به گونه ای صورت بگیرد، که مواد اولیه استفاده شود که دارای بهترین کیفیت باشند و توان تحمل این بار را داشته باشد. همین عامل باعث شده تا ساخت سوله سبک در تبریز، رونق بیشتری پیدا کند.

سازنده سوله سبک در تبریز؛ بیستون سازه آذران

شرکت بیستون سازه آذران، با بهره مندی از علم روز و تجربه مهندسی خود و استفاده از فناوری مدرن دنیا، جدیدترین سوله های سبک در تبریز را تولید می‌کند. این شرکت با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان، اقدام به ساخت سوله های سبک در تبریز کرده است. برای ساخت سوله سبک در تبریز دیگر نیازی به انتظارهای طولانی و صرف هزینه های سنگین نیست.

سازنده سوله سبک در تبریز؛ بیستون سازه آذران

بهتر است پیش از اقدام به ساخت سوله حتما در مورد نحوه ی ساخت و مشخصات آن و انواع مختلف سوله ها آشنایی پیدا کنید. شما باید با مطالعه ی مقالاتی که در زمینه ی نحوه ی ساخت انواع سوله و ویژگی های آن وجود دارد شناخت نسبی نسبت به این سازه ی فلزی پیدا کنید. زمانی که آگاهی شما در این زمینه بالاتر باشد قطعا می توانید با در نظر گرفتن تدابیری سازه ی مقرون به صرفه تری را طراحی کنید. برای سفارش طراحی و ساخت سازه ی فلزی باید به شرکت های سازنده ی سوله در تبریز مثل شرکت بیستون سازه آذران مراجعه کنید. این نکته اهمیت دارد که چه شرکتی را برای این منظور انتخاب کنید. شرکتی که انتخاب می کنید باید دارای تیم طراحی قوی و با تجربه ای باشد. در حقیقت اولین نکته ای که در انتخاب شرکت باید به آن توجه کنید این است که آیا تیم طراحی آنها از تجربه و دانش کافی برخوردار هستند یا خیر.

سوله سبک در تبریز

علاوه بر آن تیم طراحی باید بر مراحل ساخت سازه هم اشراف کامل داشته باشد. شرکت هایی که به شکل کپی برداری طراحی سوله را انجام می دهند ضرر زیادی به کارفرما تحمیل می کنند و در صورتی که مراحل طراحی و محاسبات دارای اشکالات زیادی باشد پروژه به صورت غیر قابل اجرا در می آید.

شرکتی که وظیفه ی ساخت سوله را بر عهده دارد باید بتواند سازه ای مناسب را طراحی کند. سازه ای با کمترین وزن که همگی استانداردهای مورد نیاز برای اخذ تاییدیه نظام مهندسی در آن لحاظ شده باشد را بسازد. همچنین سازه ی ایجاد شده باید بتواند بدون بروز هیچ خطایی نصب شود.

دومین موردی که باید در انتخاب شرکت سازنده ی سوله به آن توجه کنید پرسنل اجرای سوله است. در ساخت سوله افراد خبره و متخصص زیادی باید به کار گرفته شوند تا سازه ای بی عیب و نقص و منطبق بر طراحی انجام شده ایجاد شود. این نیروهای انسانی از قبیل تیم طراحی برشکاری- مونتاژ- زدن قطعات- جوشکاری و سایر موارد همگی باید از تجربه و دانش کافی در زمینه ی ساخت و ساز بهره مند باشند.

سومین فاکتوری که تعیین کننده در انتخاب یک شرکت سازنده ی خوب است کارخانه ای است که سازه در آن ساخته می شود. کارخانه ای که به صورت حرفه ای سازه ی فلزی در آن ساخته می شود با داشتن سالن های جداگانه برای هر کدام از بخش های ساخت سازه- کاری سریع و با کیفیت را تحویل خواهد داد.

چهارمین عامل تعیین کنند هم ماشین آلات  ابزاری است که در این کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر موارد تعیین کننده هم مواد استفاده شده در سازه و تیم اجرای سوله در تبریز می باشند.

دلایل همکاری با شرکت بیستون سازه آذران برای ساخت سوله سبک در تبریز:

  • شرکت بیستون سازه آذران با بکارگیری مجرب ترین افراد متخصص، سوله مورد نظر شما را طراحی میکند. مشاورین ما همیشه در خدمت شما هستند.
  • شما میتوانید با اطمینان، صرف هزینه ای بسیار پایین تر و زمانی کوتاه تر، داشته باشید.
  • سوله سبک در تبریز، مقاومت و استحکام بالایی در برابر شرایط سخت اقلیمی مانند برف، زلزله و … دارد.

دلایل ساخت سوله در تبریز

امروزه انواع سوله به سبک های مختلف در هر مکان و هر تجهیزاتی قابل احداث و استفاده به عنوان انبار، سالن های ورزشی، سوله های فروشگاهی، سردخانه ها و … است.به طور کلی سوله ها در تبریز با انواع سبک،  سنگین و ارزان با سقف شیب دار و قوس دار که جایگزین بناهای آجری شده است،ساخت می شود.

با توجه به اهمیت بالای سوله ها در صنعت تجارت، زیرسازی صحیح و نقشه کشی بسیار حائز اهمیت بوده و هدف اصلی از این کار، ساخت سوله ی ارزان اما باکیفیت و مقاوم در برابر عوامل طبیعی چون طوفان، آتش سوزی،  زلزله و …است.

تعریف سوله

سازه هایی که دارای سقف قوسی یا شیب‌دار هستند و کاربردهای تجاری، صنعتی، تفریحی و … دارند را سوله میگویند. به سه نوع سوله سبک، سوله یو بی ام و سوله تیرورقی تقسیم بندی شده است.

سوله سبک

به آن دسته از سازه هایی که از قوطی های پروفیلی که وزن کمی دارند، استفاده میکند، سوله سبک گویند. با سرعت بالایی نصب میشود و مقاومت زیادی در برابر نیروی کشش و فشار از خود نشان می‌دهد.

مزیت های سوله سبک

مزیت های سوله سبک، نسبت به سایر انواع دیگر سوله قابل توجه است.

  • نوع سازه
    سوله سبک به نام خرپایی ساخته میشود و قاب ها در فاصله کمی از هم قرار دارند، بنابراین وزن کمتری نسبت به سایر سوله ها دارند.
  • شکل ظاهری
    شکل ظاهری سوله سبک، زیبایی بیشتری نسبت به سایر سوله ها دارد.
  • قابلیت اجرای دهانه های عریض
    بهترین انتخاب برای ساخت سوله با دهانه عریض، سوله سبک است.
  • امکان نصب جرثقیل
    در سوله های سبک، هیچ محدودیتی در نصب جرثقیل وجود ندارد.
  • طراحی انعطاف پذیر
    در طراحی سوله سبک، دست طراحان باز است و میتوانند به هر شکلی آن را طراحی کنند.
  • صرفه اقتصادی
    دلایل زیادی باعث شده تا سوله سبک، صرفه اقتصادی بالایی نسبت با سایر انواع وله داشته باشد. وزن کم سازه، هزینه کمتری دربرخواهد داشت. هم چنین هزینه نصب نیز پایین تر است.
  • مقاوم و مستحکم
    طراحی خاص این نوع سازه، موجب میشود تا در برابر بارهای شدید مانند زلزله، برف، طوفان و … مقاومت زیادی داشته باشد.
  • فونداسیون
    در سوله سبک به علت اینکه قابها در فاصله کمی از هم قرار گرفته اند، در فونداسیون وزن بار، یکنواخت است. اگر فاصله بین قابها کمتر باشد، از میلگرد و ضخامت کمتری استفاده میشود. پی هایی که به صورت نواری در سوله سبک هستند، عرض و ضخامت کمتری دارند.
  • اجرای آسان انواع سوله ها به علت سبک بودن قطعات
  • سبک بودن سازه  در مقایسه با دیگر مصالح
  • سهولت در نصب سازه و جابه جایی اسان و اجرا در ارتفاع
  • بالا بودن عمر مفید سازه و سوله
  • عدم نفوذ نسبی آلودگی صوتی ،رطوبت ،حرارت
  • آزادی عمل در اجرای انواع سوله‌ها
  • مقاومت زیاد در برابر لرزه ها و نیروهای برشی
  • جلوگیری از تبادل حرارت و یا برودت هوا و در نتیجه مصرف انرژی کمتر
قیمت سوله سبک در تبریز

ویژگی های سوله سبک لوله ای تبریز

اولین مورد این است که سازه لوله ای مدرن نسبت به سازه ی سنتی (سوله های سنگین) مقرون به صرفه تر است. به طور کلی می توان گفت در سازه ی مدرن اجرای فونداسیون 60 درصد و سازه 50 درصد با کاهش هزینه مواجه می شوند. این سازه ها دارای قابلیت ارتجاعی بوده و در برابر طوفان و باد و سایر عوامل طبیعی نظیر زلزله و تگرگ و برف پایداری مناسبی دارد. دیواره سازه های سیلندری می تواند با استفاده از ورق- ساندویچ پنل– آجر یا بلوک ایجاد شود. از ورق گالوانیزه – آندولین – آندوویلا و همچنین ورق های پلی کربنات هم برای پوشش دادن سقف این سازه ها استفاده می شود. سوله ی سبک لوله ای به دلیل قوسی شکل بودن دارای قابلیت ایجاد فشار مثبت بوده و به صورت طبیعی تهویه می شود. مورد دیگری که می خواهیم به آن اشاره کنیم هم این است که سوله های سبک لوله ای تبریز دارای قابلیت اجرا بر روی دهانه های تا صد متر بدون ستون وسط را دارند.

سوله سبک  و ارزان در تبریز

تعیین ارتفاع سوله به صورت استاندارد

می توان گفت تعیین ابعاد سوله مهم ترین مرحله ی اولیه در ساخت آن به شمار می رود. اصولا مقرون به صرفه بودن ساخت سوله از درجه ی اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت تعیین ابعاد باید به گونه ای صورت گیرد که کاملا منطبق بر نیاز کاربر باشد. در حقیقت ابعاد تعیین شده برای سوله در ارتباط مستقیم با وزن آهنی است که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد. ارتفاع سوله سبک یکی از مهم ترین ابعاد آن است. دلیل آن هم این است که دهانه ی سوله سبک و ارتفاع آن کاملا با میزان آهنی که باید در اسکلت مورد استفاده قرار گیرد در ارتباط است. پس تعیین ارتفاع سوله به صورت استاندارد بر اساس ابعاد برش ورق و نیاز کاربری انجام می شود. یعنی در مرحله ی اول با توجه به این که قرار است چه ابزار و ماشین آلاتی در محل سوله تعبیه شوند و با توجه به نوع کاربری سوله و در مرحله ی دوم با توجه به ابعادی که ورق ها برش داده می شوند ارتفاع استاندارد سوله تعیین می شود.

اما در قسمت تاج سوله این که سقف سوله دارای چه شیب و عرضی است ارتفاع سوله را تعیین خواهد کرد.

وال پست چیست و چه نقشی در سوله دارد؟

طراحی نگهدارنده ی دیوار یا وال پست معولا به صورت ستون یا تیر انجام می شود. محل قرارگیری وال پست هم در قسمت انتهایی سالن های صنعتی می باشد. وال پست وظیفه دارد تا نیروهایی که از زلزله یا باد بر دیوار وارد می شود را به فریم انتقال دهد. این انتقال نیرو از دیوار به فریم باعث جلوگیری از تخریب دیوار خواهد شد.

قیمت سوله سبک در تبریز

عوامل مختلفی در تعیین قیمت ساخت سوله سبک در تبریز، مؤثر است. برخی از این عوامل عبارت انداز:

  • بنا به نوع کاربری سوله سبک، قیمتها متفاوت است.
  • موقیت جغرافیایی و اقلیمی محل پروژه در قیمت سوله سبک اثر میگذارد.
  • وجود نیم طبقه و جرثقیل، عمل دیگری است که در تعیین قیمت سوله سبک مؤثر است.
  • اندازه و ابعاد دهانه و ارتفاع، از نکات قابل توجه برای قیمت گذاری سوله سبک است.
  • نوع فونداسیون، تأثیر چشم گیری در براورد قیمت سوله سبک دارد.

عوامل موثر در هزینه های ساخت سوله سبک در تبریز

عوامل موثر در هزینه های ساخت سوله سبک در تبریز

برای تخمین هزینه های ساخت سوله سبک در تبریز، می‌توانید با کمک اینترنت و صفحه های مجازی و یا حتی با تماس گرفتن با شرکت های صنعتی و پرسیدن هزینه های کلی ساخت سوله سبک مواجه شوید که با کمی تامل در ذهن خویش، از این قیمت های کلان حیران زده خواهید شد.

با دانستن قیمت ها اکثر کارفرمایان شگفت زده شده و هزینه ساخت سوله را در ذهن خود دغدغه ای بزرگ می‌پندارند و شاید با این سوال مواجه شوند که آیا ساخت سوله هزینه ای معین ندارد؟

با توجه به این سوال باید گفت که عموما امروزه کلاهبرداران بسیار زیادی وارد این عرصه کاری شده‌اند که با هزینه های کلان با کارفرمایان قرارداد بسته و حتی نسبت به همان قرارداد نیز پایبند نمی‌شوند.

کارفرمایان ساخت سوله سبک در تبریز بایستی قبل از تنظیم قرارداد در مورد همه مراحل قرارداد بدانند تا هزینه های گزافی را برای هر مرحله پرداخت نکنند.

اولین نکته در رعایت هزینه های ساخت سوله سبک در تبریز این است که با توجه به افزایش کلاهبرداران در این صنعت، بایستی با شرکتی قرارداد تنظیم کنید که سابقه ای درخشان با کارکنان متعهد و منظم داشته باشد.

شرکت صنعتی سوله سازی بیستون سازه آذران با رزومه ای که در رابطه با تمامی کار های موفق و رضایتمند خود دارد، توانسته اعتماد اغلب افراد مشغول در این صنعت را به خود جلب کند. اگر تصمیم تنظیم قرارداد با این شرکت صنعتی بزرگ و درخشان در سطح کشور را دارید، با کمی زمان گذاشتن و مطالعه رزومه این شرکت، می‌توانید به سابقه درخشان آن اعتماد کرده و با اطمینان خاطر قرارداد خود را تنظیم کنید.

 هزینه های موثر در ساخت سوله سبک در تبریز از قرار زیر است:

هزینه تخصصی ساخت سوله و برآورد های بعد

مشاوره با افراد تخصصی یکی از الزامات شروع هر کاری است که با کمک افراد متخصص، می‌توانید بعلاوه آگاهی از مراحلی که باید طی شود، برآورد هزینه های پروژه تا اتمام آن و از مدت زمان پایان پروژه نیز خبردار می‌شوید که این موضوع علاوه بر رفع سردرگمی ها، از اتلاف زمان و هزینه های گزاف ناخواسته نیز جلوگیری می‌کند.

شرکت صنعتی و تخصصی بیستون سازه آذران با مجرب ترین مشاورین، حق مشاوره خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران و کارفرمایان عزیز گذاشته تا در رابطه با هزینه و حق مشاوره نیز در هزینه های کلی ساخت سوله صرفه جویی کند.

 هزینه دریافت و اخذ مجوز ها

کمترین هزینه ای که در مراحل ساخت سوله سبک در تبریز پرداخت می‌شود، در این مرحله است که مجوز های اخذ شده از ادارات، سازمان ها و موسسه های ذی‌ربط اخذ می‌شود که یا خود کارفرما یا شرکت قراردادی این مرحله را طی می‌کند.

هزینه خرید زمین

با توجه به انتظاراتی که از کاربرد سوله دارید، باید زمینی مناسب برای احداث آن نیز در نظر داشته باشید که یکی از هزینه های زیاد در تمامی مراحل ساخت این سازه غول پیکر است که با مشاوره افراد متخصص شرکت صنعتی بیستون سازه آذران، می‌توانید بهترین زمین را در این رابطه انتخاب کرده و با راهنمایی آن ها با مناسب ترین قیمت خریداری و ثبت سند کنید.

هزینه طراحی سوله

طراحی سوله نیز مانند هر سازه فلزی دیگر نسبت به نیاز هایی که باید ارائه دهد به طراحی خاصی نیاز دارد که بر اساس پروژه و آیین نامه های مقرراتی و تصویب شده، طراحی می‌شود. معمولا این طراحی برحسب مدل سوله و متراژ آن محاسبه می‌شود.

اگر در مواردی سوله ای که برای ساخت به طراحی نیاز داشته باشد، همچنان که در کنار خود بچه سوله ای را نیز در بر گرفته است، بچه سوله نیز به طراحی نیاز دارد که طراحی آن نیز به هزینه های ساخت سوله افزوده می‌شود.

بچه سوله چیست؟

منظور از بچه سوله، سازه‌ای سبک بوده که ایجاد آن وابسته به سوله اصلی یا مادر است که به هدف موارد خاص، در مجاورت سازه سوله اصلی ساخته می‌شود. بچه‌ سوله به انگلیسی به‌صورت Lean To خوانده می‌شود که اشاره به تکیه کردن بنایی کوچک به بنای بزرگ‌تر از خود دارد.

بچه سوله را در ابعاد کوچک‌تر از سوله اصلی تهیه می‌کنند. این سازه، فضایی را در اختیار مصرف‌کننده و خط تولید سوله اصلی قرار می‌دهد تا تعدادی از فرآیندها را که امکان جداسازی از فرآیند تولید دارند، بتوان به این مکان انتقال داد.

جدول هزینه های ساخت سوله سبک در تبریز

با توجه به تعاریف و توضیحات فوق دانستید که ساخت سوله سبک در تبریز چه هزینه هایی را شامل می‌شود. سپس در این قسمت از وبلاگ به جدولی که محاسبه ساخت سوله را برای شما عزیزان به راحتی اعلام کرده است، بپردازید و به تنهایی آن را محاسبه کنید.

موضوع خدمات قابل ارائه

نوع سنجش قیمت

هزینه کلی

طراحی سوله

طراحی سوله به ازای هر متر مربع از مساحت سوله محاسبه می‌شود و بچه سوله نیز از این قاعده مستثنا نیست.

با توجه به کاربرد و مدل سوله متنوع است، پس باید با نماینده مسئول این بحث را پیش ببرید.

بهینه سازی سوله و صدور دفترچه محاسبات

بهینه سازی کلی ساخت سوله با توجه به ازای هر متر مربع از مساحت سوله محاسبه می‌شود.

با توجه به مدل و کاربرد سوله این هزینه متغیر است که باید با مسئول این صنف گفتگو کنید.

بهینه سازی سوله سبک و صدور دفترچه محاسبات بعلاوه مهر نظام مهندسی

به ازای هر متر مربع این قاعده محاسبه می‌شود.

با توجه به دولتی بودن این قضیه، بایستی با قیمت روز محاسبه شود.

مدلسازی سوله سبک

به ازای هر کیلوگرم وزن سوله و تجهیزات آن محاسبه می‌شود.

هزینه برآورد این قسمت با توجه به هر مدل و تجهیزات به کار رفته متغیر است.

اجرای فونداسیون سوله

فونداسیون سوله بر حساب هر متر از مساحت سوله محاسبه می‌شود.

فونداسیون ها بسته نوع و مدل متفاوت است که بر این حساب هم قیمت آن متغیر خواهد بود.

باتوجه به علاقه ای که به این وبلاگ دارید، مقاله هایی که برای شما می‌تواند جذاب باشد را نیز دنبال کنید:

انواع کاربری های سوله سبک در تبریز

از سوله سبک در تبریز، برای کاربری های مختلفی استفاده می‌کنند. انواع کاربری های سوله سبک در تبریز از قبیل:

ویژگی‌های سوله های سبک خرپایی

یکی از مهمترین ویژگی‌های سوله های سبک خرپایی قیمت مناسب این سازه ها می باشد.

دلیل پایین بودن قیمت سوله های خرپایی

اما قیمت کمتر این نوع از سوله ها دلیل پایین‌تر بودن مقاومت آنها نیست، بلکه با استفاده از طراحی های مدرن برای سوله سازی و همچنین استفاده از تکنیک های سبک سازی این سوله ها دارای وزن پایین‌تر و در نتیجه قیمت مناسبی می باشند.

جالب است بدانید که حتی با وجود اینکه سوله های سبک خرپایی دارای وزن کمتری نسبت به سوله های سنتی می باشند اما از استحکام قابل قبولی برخوردار هستند. این سازه ها با استفاده از قوطی های پروفیل ساخته شده اند.

ساخت سوله در تبریز

هزینه های مربوط به ساخت سوله های خرپایی

مراحل مختلف ساخت سوله های سبک خرپایی دارای هزینه های جداگانه ای می باشد. در ادامه به بحث و بررسی در مورد آنها خواهیم پرداخت.

تقسیم بندی هزینه های سوله های سبک خرپایی

 اصولاً تقسیم‌بندی هزینه ها به چندین بخش برای ساخت سوله های خرپایی انجام خواهد شد. اولین مورد از این بخش بندی ها مربوط به هزینه های تهیه ورق های فولادی برای ساخت سازه فلزی می باشد. در این مورد هزینه‌های مربوط به تهیه ورقهای فولادی توسط کارفرما و یا کارخانه سازنده سوله پرداخت خواهد شد.

بخش دوم از هزینه های ساخت سوله های خرپایی مربوط به کارهای انجام گرفته بر روی سوله می شود.

قطعاً برای ساخت سوله های خرپایی به  ابزار و ماشین آلات خاصی از جمله دستگاه جوش، ابزار برش و رنگ کاری و مواردی از این دست احتیاج است.

برای تهیه این ابزار و ماشین آلات، هزینه ای باید پرداخت شود که مربوط به دومین بخش از هزینه های ساخت سوله های خرپایی می باشد.

ساخت سوله در تبریز

نوسان قیمت ورقهای فولادی

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، نوسان قیمت ورق های فولادی در بازار است. قیمت ورق های فولادی همواره متغیر بوده و ممکن است افزایش یا کاهش پیدا کند. این نوسانات مربوط به قیمت ورق های فولادی بر روی هزینه کلی ساخت سوله های خرپایی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی انواع سوله های خرپایی می توان به کیفیت و نوع مصالح به کار رفته برای ساخت سازه فلزی اشاره کرد.

از جمله این هزینه ها می توان عایق کاریهای سوله، دیوار و اجزای داخلی، پوشش سقف و موارد دیگری از این دست را نام برد.

واحد برآورد هزینه های سوله

همان طور که اشاره شد وزن سوله تاثیر زیادی بر قیمت کلی آن خواهد داشت.

اصولا هزینه های مربوط به ساخت سوله های سبک و حرفه ای در واحد متر مربع برآورد می شود.

امروزه از نظر هزینه ها، ساخت سوله های سبک خرپایی مقرون به صرفه بوده و این نوع سوله طرفداران زیادی دارد.

به دلیل استفاده از کمتر از فولاد در ساخت سوله های خرپایی، این سازه ها دارای وزنی کمتر و البته هزینه های پایینتری نسبت به سازه های قدیمی می باشند.

از مزایای مهم سوله سبک خرپایی این است که امکان تعریف دهانه بزرگ برای این نوع سازه های فلزی وجود دارد.

همچنین سوله ها از نظر امنیت و مقاومت هم در سطح بالایی می باشند. سوله های سبک خرپایی می‌توانند در موارد متعددی از جمله سالن های ورزشی، کارگاه ها و کارخانجات صنعتی، انبار ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار گیرند.

تفاوت سوله های سبک با سوله های سنگین

اگر بخواهیم مقایسه ی مختصری در رابطه با سوله های سبک و سوله های سنگین انجام دهیم، قبل از هر چیزی خاطرنشان می گردد که مهم ترین عامل در تفاوت این دو سوله در قیمت، محاسبات، نقشه سوله می باشد.

سوله های سبک

سوله ی سبک سوله ای است که با لوله یا قوطی با ضخامت های کم، در نتیجه دستمزد کم و به صورت خرپایی ساخته می شوند. از لحاظ ظاهری این سوله ها به صورت قوطی یا لوله ساخته شده و زیباتر است.

سوله های سنگین

سوله سنگین سوله ای است که با  ورق های آهنی ساخته می شود در نتیجه دستمزد ساخت این سوله بالاتر بوده و ظاهر این سوله ها به صورت تیر ورگی است و طاهر جالبی ندارد.

 و اگر بخواهیم این دو را مقایسه کنیم:

  • سوله های سبک به صورت سرپایی ساخته شده و فاصله ی قابها از هم کمتر میباشد.
  •  توزیع نیرو ها در فونداسیون سوله یکنواخت و به صورت نواری محاسبه و اجرا می شود.
  • هزینه فونداسیون سوله زمانی که از سوله ی تیر ورقی از فاصله ی شش متری قابها استفاده می کند، کمتر است.
  • هر دو حالت سوله سبک یا سوله تیر ورقی اگر از فاصله ی شش متری قابها باشد،هزینه یکسان در می آید.

 عوامل موثر در طول عمر و ماندگاری سوله ی سبک

طول عمر تخمین زده شده برای سوله های سبک،بین ۲۵ تا ۵۰ سال است که بسته به شرایط مختلف میتواند متغیر باشد؛از تاثیرگذارترین عوامل میتوان به شرایط آب و هوایی اشاره کرد که تنها شرایط آب و هوایی مرطوب سبب زنگ زدگی و پوسیدگی این سوله ها  و البته سوله های سنگین نیز می شود.

  1. برای افزایش مقاومت سوله باید زیر سازی، محل احداث و اسکلت سازه به نحوی انتخاب شود که عواملی اعم از برف، باران، تنش های ناشی از زمین لرزه و … مقاوم بوده و درصد خسارت پایین یا رو به صرف باشد.
  2. از نکته قابل مطرح می توان به محل مورد احداث اشاره کرد که اگر منطقه ی مورد نظر تحت تاثیر باد و طوفان های شدید، زمین لرزه های شدید یا سستی خاک برخوردار باشد؛ بهتر است که در آن منطقه احداث نشود. 
  3. پس از انتخاب درست محل احداث،کف سازی درست می تواند به عمر طولانی یک سوله کمک کند.اگر کف سازی با دقت و اصولی انجام شود، ۵۰٪ اقدام برای افزایش طول عمر سوله را طی کرده اید.
  4. مرحله ی بعدی جایگذاری اصولی ستون ها بر روی فونداسیون ها با انتخاب نوع  که این یک مسئله مهم در سوله های سبک ست.
  5. مرحله ی اخری که برای افزایش طول عمر یک سوله میتوانید انجام دهید، انتخاب تجهیزات با کیفیت و مناسب در پوشش سوله است که هم از لحاظ امنیت و سلامت درون سازه و هم از لحاظ زیبایی خیلی تاثیر گذار است.

نتیجه گیری

شرکت بیستون سازه آذران، یکی از معتبرترین شرکت های ساخت سوله سبک در تبریز است. شما بعد از مطالعه بخش های مختلف این مقاله، با سوله و انواع آن، مزیت های سوله سبک و ویژگی های آن آشنا شدید. پس با مشاورین ما در بیستون سازه آذران تماس بگیرید تا شما برای ساخت سوله سبک در تبریز راهنمایی کنند. ساخت سوله سبک را با بهترین کیفیت، در کوتاهترین زمان و پایین ترین هزینه، به ما بسپارید.

2 دیدگاه دربارهٔ «ساخت سوله سبک و سوله سازی در تبریز»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت پیام بدین