ساخت سوله سبک صنعتی در عرض ۳۰ روز

آیا این امکان وجود دارد که در عرض ۳۰ روز یک سوله سبک صنعتی آماده بهره برداری شود؟ این سوالی است که می تواند در بسیاری از موارد مطرح شود. یکی از موارد مهمی که در ساخت یک سوله اهمیت دارد سرعت بالای انجام کار است.

طراحی و ساخت سوله از مواردیست که دقت زیادی می طلبد. اما علاوه بر بالا بودن کیفیت کار سرعت بالا هم از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از صنعت گران تمایل دارند تا در کوتاه ترین بازه زمانی از سوله مورد نظر خود بهره برداری کنند.

با بالا رفتن روزافزون قیمت ها هم این موضوع حساسیت بیشتری پیدا می کند. قطعا شرکت سازنده سوله باید علاوه بر دارا بودن تیم متخصص طراحی و ساخت، دارای تجربه کافی در زمینه ساخت انواع مختلف سوله داشته باشد. بالا بودن تجربه تیم طراح و سازنده سوله میتواند باعپث بالا رفتن سرعت ساخت سوله شود بدون انکه کیفیت ساخت تحت تاثیر قرار گیرد.

سوله سبک صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروز قصد داریم تا به بررسی این سوله ها بپردازیم. با بالا رفتن روزافزون قیمت های ساخت و ساز  و هزینه های مربوط به آنها، امروزه از سازه های فلزی یا سوله به عنوان جایگزینی برای چنین ساختمان هایی استفاده می شود.

سوله ها اصولا دارای کاربرد های متفاوتی می باشند که یکی از آنها کاربرد در موارد صنعتی است. در موارد صنعتی می توان از سوله در کاربری های متنوعی استفاده کرد این سوله ها می توانند برای کارخانه ها و دیگر صنایع جایگزین خوبی برای ساختمانهای بتنی باشند. اصولا با محاسبات فنی و خاصی باید طراحی و ساخت سوله انجام شود به خصوص در موارد صنعتی که این محاسبات اهمیت بیشتری خواهند داشت. مطابق با این محاسبات شکل سوله و لوازم به کار رفته در آن تعیین خواهد شد.

ما پیش از همه این ها، باید ابعاد سوله را با توجه به نوع کاربری آن بصورت کامل مشخص کنیم. اصولا مقرون بصرفه بودن طراحی و ساخت سوله اهمیت زیادی دارد پس دقت در تعیین ابعاد سوله بسیار مهم است. میزان آهن لازم برای ساخت اسکلت سوله با تعیین ارتفاع و دهانه سازه مشخص خواهد شد. شرکتی که قرار است طراحی و ساخت سوله را انجام دهد باید دارای تیم متخصص و باتجربه باشد و بتواند با کمترین هزینه و در زمانی کوتاه سوله مورد نظر را به بهترین شکل طراحی و پیاده سازی نماید. شرکت بیستون سازه آذران همراه با تیم متخصص و باتجربه خود در زمینه طراحی و ساخت سوله های صنعتی و انواع دیگر سوله ها فعالیت می کند و قادر به طراحی و ساخت سوله های مورد نظر صنعتگران در کوتاهترین و زمان ممکن و با قیمتی مناسب می باشد.

سوله چیست و چه انواعی دارد

سازه فلزی که دارای سقف شیبدار باشد و تولید آن در اشکال مختلف و بر مبنای محاسبات فنی خاص انجام شود سوله نام دارد. ابعاد سوله با توجه به نوع کاربرد آن متفاوت است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این سازه های فلزی در چه مواردی کاربرد دارند. از موارد کاربرد این سازه ها می توان به پارکینگ ها، سالن های ورزشی، کارخانه ها، انبارها، دامداری ها، فروشگاه ها، آشیانه های هواپیما، مرغداری ها و مواردی از این دسته اشاره کرد.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که ابعاد سوله با قیمت آن ارتباط مستقیم دارد. بنابراین پیش از طراحی یک سوله حتما باید ابعاد دقیق آن مشخص شود که این ابعاد با توجه به نوع کاربری سوله تعیین خواهد شد. اصولا نوع کاربری واحد صنعتی تعیین کنده ابعاد و وزن قطعات بکار رفته در سازه می باشد. موقعیت مکانی که برای سوله در نظر گرفته می شود بسیار مهم است و می تواند تعیین کننده وزن سالن های صنعتی باشد. از عواملی که بر وزن سالن های صنعتی تاثیرگذارند می توان به بیشترین میزان بارش برف، دهانه سالن، ارتفاع ستون و سرعت وزش باد اشاره کرد.

سوله تیرورقی چیست؟

از قدیمی ترین انواع سوله می توان به سوله تیرورقی اشاره کرد. اما امروزه تقاضای کمتری برای ساخت چنین سوله ای وجود دارد و صنعتگران کمتر به ساخت چنین سوله ای گرایش دارند. از ورقهای فولادی برای ساخت سوله های تیرورقی استفاده می شود. که این ورقهای فولادی با در نظر گرفتن ارتفاع سوله و اندازه دهانه آن طراحی می شود و در انتها اتصال آن ها با کمک پیچ و مهره انجام خواهد شد. این نوع از سوله برای مواردی با اندازه دهانه ۱۵ تا ۲۰ متر قابل استفاده است و برای بیشتر از این مقدار مقرون بصرفه نخواهد بود. امروزه سوله های سبک تیرورقی به گونه ای ساخته می شوند که نسبت به سوله های سنگین تیرورقی وزن کمتری دارند و به همین دلیل مقرون بصرفه تر نیز خواهند بود و صنعتگران بیشتری تمایل به استفاده از چنین سوله هایی دارند. اما سوله های سبک تیرورقی در تمام مناطق قابلیت استفاده ندارند. در مواردی که رطوبت منطقه بالا باشد حتما باید از سوله های سنگین تیرورقی استفاده کرد. در چنین مواردی سوله های سبک تیرورقی کاربردی نخواهد داشت که یکی از معایب چنین سوله هایی محسوب می شود.

تفاوت سوله های سبک و سنگین

 از آنجایی که ستون ها و تیرهای بکار رفته در سازه فلزی دارای اندازه های بزرگی هستند ساخت سوله با دیگر سازه ها تفاوت زیادی دارد. علاوه بر این امکان استفاده از پروفیل های آماده موجود در بازار برای ساخت این سازه های فلزی وجود ندارد. این پروفیل های اماده که تیرورق نام دارد، کاربردی در ساخت سوله ندارد. در حقیقت برای ساخت سوله باید تیرورق هایی متناسب با آن طراحی شود.

سوله های صنعتی

سوله های صنعتی نیز مانند سوله های دیگر دارای سقفی شیبدار بوده و  متشکل از اجزای گوناگونی است. باید گفت که سوله های صنعتی نسبت به سایر سوله ها دارای تفاوت هایی هستند. به این دلیل که موارد استفاده آنها می تواند متنوع باشد و در پروژه ها و موارد گوناگون صنعتی قابلیت استفاده دارند.

طراحی سوله های صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است. رعایت تمامی عواملی که در طراحی یک سوله تاثیرگذارند ضروریست. در صورت عدم رعایت هر کدام از این موارد خسارت زیادی به سوله وارد خواهد شد. طراحی‌ سوله های صنعتی می تواند به دو صورت انجام شود. در بعضی از موارد مهندسین حرفه ای و متخصص باید طراحی‌ سوله صنعتی را انجام دهند و در برخی موارد دیگر نیز این کار توسط نرم افزار و به کمک شرکت های نرم افزاری انجام می شود. قاب فلزی سوله های صنعتی در دو صورت ساده و مرکب می تواند طراحی شود. سایبان های اطراف سقف یکی از اجزای سوله های صنعتی محسوب می شود که در دو صورت یک طرفه و دوطرفه به منظور تامین سایه، در نمای بیرونی سوله تعبیه می شوند. بسته به اینکه سوله مورد نظر چه کاربردی داشته باشد اندازه دهانه سالن آن تعیین می شود. سالن های سوله های صنعتی به طور معمول بین ۱۰ تا ۲۰ متر دهانه دارند. بصورت معمول از یک قاب ساده برای سوله صنعتی استفاده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت پیام بدین