ساخت سوله در پردیس

سوله سازی و ساخت سوله در پردیس

اصولاً قیمت ساخت سوله یکی از مهمترین فاکتورهای ساخت آن به شمار می رود. عوامل متعددی در تعیین قیمت سوله دخیل هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از عوامل تاثیرگذار در قیمت سوله و ساخت سوله در پردیس صحبت کنیم با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوله

متراژ سوله، نوع کاربری آن، موقعیت مکانی پروژه و همچنین قیمت متریال به کار رفته برای ساخت سوله، اتصالات و قیمت آهن، همگی بر قیمت تمام شده سوله تاثیرگذار خواهند بود.

متریال به کار رفته برای ساخت سوله

از جمله متریال به کار رفته برای اجرای سوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب و پنجره، دیوارچینی، تاسیسات و ورقهای آلومینیوم، ساندویچ پانل، آهن و اتصالات، ورق های گالوانیزه

قیمت آهن

قیمت آهن

بدلیل نوسانات موجود در بازار، امروزه قیمت آهن مدام در حال تغییر است. به همین دلیل قیمت گذاری سوله با توجه به مصالح به کار رفته در آن کمی سخت شده است. در حقیقت به دلیل وجود همین نوسانات در بازار مشخص شدن قیمت ساخت سوله در زمان عقد قرارداد ضروری می باشد در این صورت همان قیمتی که برای آهن در زمان عقد قرارداد تعیین شده مشخص کننده قیمت سوله خواهد بود.

پوشش دیواره و سقف سوله

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت سوله پوشش سقف و دیوار آن است. اگر از ساندویچ پانل برای پوشش سقف استفاده شود، قیمت سوله بالاتر خواهد رفت. اما استفاده از آلومینیوم و ورقهای گالوانیزه برای پوشش سقف سوله باعث پایین آمدن قیمت آن خواهد شد.

از آجرهای دو رو نما در ابعاد ۱۵ یا ۲۵ سانتی به صورت معمول برای پوشش دیواره های سوله استفاده می شود.

البته پوشش دیوارهای سوله به نوع کاربری سازه ارتباط خواهد داشت در حقیقت نحوه پوشش دیوار و سقف سوله با توجه به کاربری سازه باعث برآورد قیمت کلی آن خواهد شد

باید توجه داشت که تنها پس از انجام مرحله طراحی سازه فلزی می توان قیمت دقیق سوله را برآورد کرد.

محل احداث سوله

محل احداث سوله

همانطور که اشاره شد محل احداث سوله یکی از مواردی است که بر قیمت تمام شده ساخت سازه فلزی تاثیر گذار خواهد بود. دور بودن محل احداث سوله از کارخانه سازنده باعث افزایش هزینه های حمل خواهد شد.

مساحت سوله

البته مساحت سوله هم در قیمت احداث آن تاثیرگذار است بالا بودن مساحت سوله نشان دهنده این است که هزینه بیشتری صرف احداث آن خواهد شد.

کاربری سوله

از طرف دیگر کاربری سازه هم از دیگر عوامل مهم تأثیرگذار بر قیمت نهایی سوله خواهد بود.

با توجه به اینکه برای هر نوع کاربری ویژگی های متفاوتی برای سازه فلزی تعریف خواهد شد، قیمت ها هم متفاوت خواهند بود. به طور مثال اگر قرار باشد که سوله کاربرد صنعتی داشته باشد و یا به عنوان سالن ورزشی مورد استفاده قرار گیرد باید دهانه بزرگی برای آن تعریف شود که این موضوع ارتباط مستقیمی با قیمت تمام شده سوله خواهد داشت.

همچنین اگر قرار باشد سوله به عنوان نمایشگاه یا تالار پذیرایی مورد استفاده قرار گیرد، باید دارای شکل ظاهری چشم‌ نوازی باشد. علاوه بر اینکه تعیین پوشش سوله، ارتباط مستقیمی با نوع کاربری آن خواهد داشت. بنابراین باید گفت کاربری سوله تعیین کننده نوع متریالی است که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن آخر

شرکت بیستون سازه آذران از شرکتهای سازنده سوله معتبری محسوب می شود که یکی از فعالیت های آن ساخت سوله در پردیس می باشد.​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت پیام بدین