سوله در شهرک صنعتی اشتهارد

یکی از مواردی که در ان سوله کاربرد فراوانی دارد شهرکهای صنعتی است. امروزه سوله ها کاربرد فراوانی دارند که جایگزینی برای ساختمانهای بزرگ محسوب میشوند. ساخت این سازه های فلزی و استفاده از آنها در موارد مختلف مقرون بصرفه خواهد بود. برای ساخت سوله در شهرک صنعتی اشتهارد می توانید با کارشناسان بیستون سازه آذران تماس حاصل نمایید.

ساخت سوله در شهرک صنعتی اشتهارد

 سوله سبک خرپایی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 سوله سبک خرپایی جزو به روزترین انواع سوله محسوب می شود. در ساخت سوله های سبک خرپایی هم مانند سوله های تیر ورقی از ورق های فولادی استفاده می‌شود. اما ورق های فولادی استفاده شده در ساخت سوله های سبک خرپایی در ابتدا باید منطبق بر محاسبات فنی خاص و همچنین در ابعاد مختلف به پروفیل تبدیل شوند. در نهایت با استفاده از چیدمان خاص و همچنین جوشکاری و پیچ و مهره این پروفیل ها به هم متصل می شوند. در حقیقت باید گفت چیدمان فولاد و نقاط اتصال آن اصلی ترین و البته مهم ترین مرحله ساخت سوله های سبک خرپایی به شمار می رود. همانطور که می‌دانید در گذشته از روش تیر ورقی برای ساخت سوله استفاده میشد. پس به نوعی می توان گفت قدیمیترین روش سوله سازی روش تیرورقی بوده است.

از طرفی مهندسی این نوع از سوله هم بسیار ابتدایی بوده است. در ساخت سوله تیرورقی با بزرگتر شدن اندازه دهانه سوله وزن بارهای جانبی افزایش پیدا میکرد که این امر باعث میشد برای ایجاد استقامت لازم در سوله از فولاد بیشتر و ضخیمتر استفاده شود.

ساخت سوله خرپایی در شهرک صنعتی اشتهارد

انواع سوله قابل استفاده در شهرک صنعتی اشتهارد

 همانطور که می دانید سوله های صنعتی استفاده شده در شهرک صنعتی اشتهارد انواع مختلفی دارد اما مهندسی سوله های سبک خرپایی نسبت به سایر انواع سوله ها به روز تر و پیچیده تر است. امروزه سوله های سبک خرپایی از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. دلیل این امر هم این است که وزن کلی سازه نسبت به سایر انواع سوله بسیار پایین‌تر است. شاید برای شما هم این سوال مطرح شود که چرا وزن سوله سبک خرپایی نسبت به سایر سوله ها کمتر است. استفاده کمتر از فولاد در ساخت این سازه باعث کمتر شدن وزن کلی آن خواهد شد. اما باید توجه داشت که استفاده کمتر از فولاد در ساخت این سازه هیچ آسیبی به استقامت آن وارد نمی کند بلکه چنین سازه ای در بهترین وضعیت استحکام قرار داشته و از ایمنی بالایی نیز برخوردار است.

سوله سبک در شهرک صنعتی اشتهارد

 در حقیقت در سوله های سبک خرپایی با تقسیم مساوی وزن های وارد شده بر سازه مانند بار باد، زلزله، بار برق و مواردی از این دست از تمرکز وزن روی یک قسمت از سازه جلوگیری می‌شود.

 انواع سازه های تیرورقی به دلیل ابتدایی بودن مهندسی آن و متمرکز شدن وزن روی یک قسمت از سازه فولاد بیشتری مصرف می شد که به افزایش قیمت تمام شده منجر می شد. اما امروزه با ساخت سوله های سبک، هم از فولاد کمتری استفاده می‌شود هم سازه از استحکام بالایی برخوردار است و کم بودن وزن سازه باعث کاهش هزینه های مربوط به  ساخت و نصب آن خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت پیام بدین