ساخت سوله در جاده مخصوص

ساخت سوله استاندارد در جاده مخصوص

اصولاً برای ساخت سوله استاندارد باید پیش از آغاز مراحل طراحی و ساخت به صورت کامل هدف از اجرای سازه فلزی مشخص باشد.

در حقیقت با تعیین هدف ساخت سوله، نوع کاربری آن نیز مشخص می شود. نوع کاربری سوله تعیین کننده ابعاد آن خواهد بود. بنابراین تعیین نوع کاربری در ساخت سوله های استاندارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما سوله های استاندارد مشخصاتی دارند که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

با تعیین نوع کاربری سوله و در حقیقت تعیین هدف از ساخت سازه فلزی می توان ابعاد سوله را مشخص کرد. مشخص شدن ابعاد سوله پیش از ساخت آن مزیت های مهمی را در بر خواهد داشت. یکی از این مزیت ها کاهش هزینه های مربوط به ساخت سوله است.

باید گفت که ابعاد سوله یکی از مشخصات سوله های استاندارد محسوب می شوند. اما سوله های استاندارد مشخصات دیگری هم دارند. مشخصات دیگر سوله های استاندارد شامل دفترچه محاسبات سوله، خرید مصالح استاندارد، اجزای سوله و همچنین تنظیم قرارداد سوله است. در ادامه این مطلب به توضیح در مورد دفترچه محاسبات سوله خواهیم پرداخت.

دفترچه محاسبات سوله

در میان مشخصات سوله های استاندارد، دفترچه محاسبات سوله از اهمیت ویژه ای برخوردار است. صدور دفترچه محاسبات توسط سازنده برای ساخت هر سازه ای الزامی است. شرح کامل مشخصات سازه فلزی در دفترچه محاسبات وجود دارد.

از جمله این مشخصات می‌توان به میزان بار قابل تحمل برای سازه فلزی و متریال استفاده شده برای ساخت سوله اشاره کرد.

بارهایی که به ساله وارد می شوند می توانند بار ناشی از برف، طوفان، زلزله و مواردی از این دست باشند. در هنگام ساخت سوله میزان بارهای وارد بر آن توسط سازنده برآورد خواهد شد.

نحوه محاسبه بارهای وارد شده بر سوله

حتما برای شما هم جالب است بدانید که این بارهای وارده چطور محاسبه خواهند شد. موقعیت جغرافیایی، وضعیت آب و هوا، میزان رطوبت محل اجرای سوله و مواردی از این دست همگی در تعیین بارهای وارد شده بر سوله موثر هستند.

به طور مثال رطوبت منطقه می‌تواند باعث زنگ زدگی سریع اسکلت سازه فلزی شود که در هنگام ساخت سازه برای چنین منطقه ای باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

این شاخص ها توسط سازمان نظام مهندسی تعیین می‌شود. از جمله وظایف سازمان نظام مهندسی تعیین بارهای وارد بر سوله در هر شهر است.

در حقیقت مشخصات بار مربوط به همه مناطق ایران توسط سازمان نظام مهندسی تعیین شده است و در دفترچه محاسباتی صادر شده توسط سازنده سوله باید اثبات شود که سازه ساخته شده و تحمل بار تعیین شده را دارد.

البته برای تصمیم گیری در زمینه کیفیت و امنیت ساخت سوله، دفترچه محاسبات به تنهایی کافی نخواهد بود.

راه تشخیص صحت اطلاعات دفترچه محاسبات

در حقیقت تنها راه تشخیص صحت اطلاعات موجود در دفترچه محاسبات صادر شده توسط سازنده سوله تایید آنها توسط سازمان نظام مهندسی است.

با تایید دفترچه محاسبات سوله توسط سازمان نظام مهندسی می‌توان متوجه شد که ایرادی در نحوه ساخت سوله وجود ندارد. البته نظارت بر نحوه اجرای سوله در تعیین صحت اطلاعات موجود در دفترچه محاسبات تاثیر زیادی خواهد داشت.

سخن پایانی

شرکت بیستون سازه آذران یکی از شرکتهای معتبر سازنده سوله است که در اکثر نقاط ایران به ساخت انواع سوله می پردازد. این شرکت با دارا بودن تیم طراحی و سازنده با تجربه و متخصص در خدمت صنعتگران عزیز در کل کشور می باشد. چنانچه شما برای زمینه فعالیتی خود به فکر ساخت سوله در جاده مخصوص هستید و می خواهید این کار را به یک شرکت سازنده سوله معتبر بسپارید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و علاوه بر دریافت مشاوره در این زمینه سفارش خود را ثبت کنید.​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت پیام بدین