سوله سازی و ساخت سوله در خیابان اتحاد

امروزه استفاده از ساخت سوله در صنعت و اماکن دیگر رایج است. همچنین برای پوشش دهانه های بزرگ مانند انبارها، آشیانه ها، کارخانه ها، تعمیرگاه و … از سوله سازی استفاده می شود. ساخت سوله در خیابان اتحاد از جمله فعالیت هایی است که شرکت بیستون سازه آذران توانایی انجام آن را دارد. با ما همراه باشید تا در مورد سوله اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تصویر نحوه ساخت سوله

نحوه ساخت سوله

سازه های فلزی شیب دار که طی محاسبات خاص ایجاد می شوند را سوله می نامند. با حذف جوشکاری در ساخت سوله، سازه ها با مهره و پیچ به هم متصل می شوند. سوله ساختمان فولادی از قبل ساخته شده مورد استفاده بسیاری از کشورها است. همچنین سازه های شیب دار در ساخت سالن و سوله های صنعتی استفاده می شود.

مزایای ساخت سوله

مزایای ساخت سوله

ساخت سوله در خیابان اتحاد و بسیاری از مکان های دیگر دارای مزایایی است. ایمنی بالا، سرعت ساخت، استحکام سوله، سبکی وزن، مقرون به صرفه بودن، ساخت در مقیاس بزرگ، قابلیت جابجایی، قابلیت بازیافت تمامی اجزای سوله پس از پایان عمر مفید آن، تنوع در ساخت انواع سوله، انعطاف پذیری و به کار بردن مصالح گوناگون برخی از مزایای ساخت سوله می باشد.

طراحی و ساخت سوله در خیابان اتحاد

طراحی و ساخت سوله در خیابان اتحاد

طراحی و ساخت سوله در مکان های مختلف، متفاوت است. همچنین طراحی سوله در مقایسه با سازه ها متفاوت می باشد. ساخت سوله بیش تر در صنعت کاربرد دارد. شیب دار بودن قاب ها و بزرگی دهانه ها در سوله وجه تمایز آن با سازه می باشد.

معیارهای مهم در ساخت سوله

معیارهای مهم در ساخت سوله

یکی از معیارهای مهم در ساخت سوله تخصص و دقت می باشد. با داشتن این دو معیار هزینه کاهش می یابد و سازه ای پایدار خواهیم داشت. همچنین درصد شیب سقف، بارگذاری جرثقیل برای سوله، پوشش سقف سوله، ارائه طراحی با کم ترین دور ریز ورق، محاسبه ضریب طول موثر، بار باد و زلزله، تنش مجاز خاک و … از اطلاعات مهمی هنگام ساخت سوله می باشند.

انواع سوله

همچنین بخوانید: آشنایی کامل با سوله و انواع مختلف آن

انواع سوله

سوله ها دارای انواع متنوعی هستند. تک دهانه، دو دهانه، دو یا چند دهانه، چند ضلعی و قوسی نمونه هایی از انواع سوله می باشند.

اجزای سوله

اجزای سوله

یکی از اصلی ترین اجزای سوله، ستون است. این جزء برای تحمل زلزله، وزن سازه، برف، بارهای زنده و مرده، باد و برف به کار می رود. فریم یا رفتر یکی دیگر از اجزای سوله می باشد. این جزء بار زنده و مرده سقف و بار برف را به ستون انتقال می دهد. پولین یا زد پورلین نیز مشابه رفتر، کار انتقال بارها را به فریم انجام می دهد‌. باد بند بدنه یکی از اجزای سوله است که نیروی باد را از سقف به زمین منتقل می کند.​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت پیام بدین