ساخت سوله در جاده خاوران

سوله سازی و ساخت سوله در جاده خاوران

امروزه از سوله های سبک خرپایی در موارد متعددی استفاده می شود. ساخت سوله های سبک خرپایی از ویژگی هایی برخوردار هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

وزن پایین سوله های خرپایی و سبک بودن آنها باعث شده که این سازه ها از نظر هزینه کاملاً مقرون به صرفه باشند. طراحی خاصی که در سازه های خرپایی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به کار بردن تکنیک های سبک سازی سوله باعث این کاهش قیمت شده است.

البته باید در نظر داشت که سبک بودن وزن سازه های خرپایی دلیلی بر کاهش استحکام و مقاومت آن ها نیست.

باید گفت که سوله های خرپایی استحکام و مقاومت بالایی دارند. در گذشته با استفاده از روش سنتی تیرورقی برای ساخت سوله از مقدار فولاد زیادی استفاده می‌شد تا استحکام و مقاومت سازه فلزی به میزان قابل قبولی برسد. ضمن اینکه با افزایش اندازه دهانه سوله میزان استفاده از فولاد هم افزایش پیدا می‌کرد.

این موضوع دو مشکل را به وجود می‌آورد. استفاده زیاد از فولاد علاوه بر این که باعث افزایش هزینه های مربوط به ساخت سوله می‌شد به سنگین تر شدن وزن سازه فلزی هم منجر می شد. سنگین بودن وزن سازه باعث سخت و البته کند شدن مراحل نصب سوله می‌شود.

اما امروزه دیگر از چنین روش پر هزینه ای برای ساخت سوله استفاده چندانی نمی شود. بنابراین امروزه روش های خرپایی برای ساخت سوله انتخاب مناسبی می باشند.

سوله های سبک یو بی ام

سوله های سبک یو بی ام

یکی دیگر از روش های مدرن و مقرون به صرفه برای ساخت سوله، روش یو بی ام است. در این روش برای طراحی سوله از سیستم یو بی ام استفاده می‌شود. سوله های ساخته شده با روش یو بی ام دارای شباهت هایی با سوله های سبک خرپایی هستند که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت.

شباهت های سوله های خرپایی و سوله های یو بی ام

شباهت های سوله های خرپایی و سوله های یو بی ام

روش یو بی ام باعث ایجاد نسل جدیدی از سوله ها شد. این نوع از سوله ها مزیت هایی را به همراه آوردند که بخشی از آن ها مشابه مزایای سوله های سبک خرپایی است.

از جمله این شباهت ها می توان به سرعت بالای مراحل اجرای سوله، مقرون به صرفه بودن ساخت سوله و همچنین بالا بودن مقاومت چنین سازه‌هایی اشاره کرد. کاربری های متفاوتی برای سوله های سبک یو بی ام وجود دارد و به همین جهت این سوله ها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به طوری که از سیستم یو بی ام در بیشتر نقاط جهان برای ساخت سوله هایی با کاربری های متفاوت استفاده می شود.

این سوله ها به دلیل دارا بودن کیفیت مناسب و همچنین برخورداری از استحکام بالا موفق به کسب گواهینامه اروپایی CE و استاندارد های امنیتی شده اند.

تفاوت های سوله های یو بی ام با سوله های خرپایی

تفاوت های سوله های یو بی ام با سوله های خرپایی

برای ساخت سوله های یو بی ام نیاز به ستون و خرپا وجود ندارد. همچنین در ساخت این سازه ها نیازی به بتونه نیست. تفاوت دیگر سازه های سبک ubm با سوله های خرپایی، در نحوه اتصال اجزا است. در سوله‌های خرپایی برای اتصال اجزای سازه فلزی به هم از پیچ و مهره و یا جوشکاری استفاده می شود، اما در سوله های سبک یو بی ام برای اتصال اجزای سوله به هم از دستگاه خاصی به نام سیمر استفاده می‌شود. با کمک این دستگاه دوخت و مونتاژ اجزای سوله انجام خواهد شد. به دلیل وجود همین تفاوت در اتصال اجزای سوله به هم، در این دو نوع روش ساخت سوله، سرعت ساخت سوله های ubm از سوله های خرپایی بالاتر است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد سوله های خرپایی و یو بی ام و همچنین شباهت ها و تفاوت های بین آنها صحبت کردیم. شرکت بیستون سازه آذران با در اختیار داشتن دانش کافی و نیروی متخصص قادر به ساخت سوله در جاده خاوران است.​

درباره “ساخت سوله در جاده خاوران” بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت پیام بدین