ساخت سوله در بومهن

سوله سازی و ساخت سوله در بومهن

مهندسین سازه همواره به دنبال روشی برای ساخت سوله هایی با هزینه پایین و مقاومت بالا بوده اند.

سوله های سبک خرپایی

امروزه سوله های خرپایی که حاصل پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه ساخت سوله می باشد، از محبوبیت ویژه و کاربرد گسترده‌ای برخوردار است.

سوله های خرپایی به جهت اینکه دارای مقاومت بالایی بوده و از وزن کمی برخوردار می‌باشند نسبت به سایر انواع سوله بسیار مورد توجه هستند.

کاهش هزینه های ساخت و نصب سوله های خرپایی در نتیجه کم بودن وزن آنها به وجود می آید.

از مقاطع خرپا برای ساخت این سوله ها استفاده میشود. دلیل بالا بودن مقاومت سازه های خرپایی توزیع بارهای وارد شده بر سوله در کل آن به صورت یکنواخت است. به طور معمول از مقاطع پروفیل لوله‌ای و یا چهارگوش برای ساخت سوله های سبک خرپایی استفاده می شود.

مزیت های استفاده از سوله های سبک خرپایی

مزیت های استفاده از سوله های سبک خرپایی

سوله های سبک خرپایی در میان تمام سوله های دیگر از مقاومت بالایی برخوردار هستند. در سوله های سبک خرپایی تناژ های مختلفی از انواع جرثقیل های ستونی و سقفی قابل نصب می باشند.

امکان نصب مجدد سوله های خرپایی

امکان در نظر گرفتن ارتفاع زیاد برای ساخت سوله های سبک خرپایی وجود دارد. از ویژگی های مهمی که سوله های سبک خرپایی دارا هستند این است که می‌توان آنها را باز کرده و مجدداً در محل دیگر نصب نمود که همین ویژگی جزو دلایل محبوبیت این سوله ها به شمار می رود.

وزن سوله های خرپایی

سوله های سبک خرپایی نسبت به سوله های تیر ورقی دارای وزن کمتری می باشند که کمتر بودن وزن سازه فلزی به این معنی است که از فولاد کمتری برای ساخت اسکلت سوله استفاده شده و به همین جهت قیمت تمام شده سوله کاهش خواهد یافت.

اندازه دهانه سوله های خرپایی

در سوله های سبک خرپایی نیازی به در نظر گرفتن ستون میانی وجود ندارد و به همین جهت محدودیتی در اندازه دهانه این سوله‌ها وجود نخواهد داشت. از این نظر چنین سوله هایی می توانند برای مواردی که نیاز به دهانه بزرگی برای ساخت سوله وجود دارد، بسیار مناسب باشند. به خصوص در مورد سوله های صنعتی به دلیل نیاز به جابجایی ابزار آلات سنگین و بزرگ استفاده از روش خرپایی گزینه مناسبی خواهد بود.

سوله های سبک ubm

از دیگر انواع سوله های سبک می توان به سوله یو بی ام یا خود ایستا اشاره کرد. این سوله‌ها هم از سرعت بالایی در مرحله ساخت برخوردار هستند، هم به دلیل طراحی آسان و بهینه این سازه، ساخت آن هم مقرون به صرفه خواهد بود. جالب است بدانید که امکان ساخت سوله های یو بی ام در هر نقطه ای وجود دارد و از نکات مهم در مورد این سوله‌ها امکان انجام مراحل طراحی، ساخت و نصب در همان محل سوله می باشد.

مزیتهای استفاده از سوله های ubm

طراحی سیستم یو بی ام ۲۰ سال پیش توسط یک شرکت آمریکایی انجام شد. از دلایل محبوبیت سوله های ubm می‌توان به مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی و همچنین سریع بودن مراحل ساخت و بالا بودن مقاومت آن اشاره کرد.

همانطور که اشاره کردیم سرعت مراحل اجرای ساخت سوله های یو بی ام بالا بوده که موجب محبوبیت آنها شده است. از دلایل بالا رفتن سرعت مراحل اجرای سوله یو بی ام، عدم نیاز آن ها به جوشکاری و همچنین استفاده از پیچ و مهره برای اتصال اجزای سوله به هم می باشد.

علاوه بر این برای ساخت این سوله ها از بتونه کاری، خرپاها و همچنین ستون، استفاده نمی شود.

ماشین آلات یو بی ام جهت ساخت اجزای سوله در ضخامت های متفاوتی از ورق گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرند.

ساخت سوله در بومهن یکی از موارد فعالیت شرکت بیستون سازه آذران می باشد. تماس با کارشناسان این شرکت باعث آگاهی شما از آخرین قیمتهای ساخت سوله خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت پیام بدین